شناسهٔ خبر: 22614097 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

عراقچی: از مواضع اروپایی‌ها در برجام متشکریم

- همشهری آنلاین: معاون وزیر امور خارجه گفت:از مواضع اروپایی‌ها در برجام متشکریم و امیدوارم بتوانیم از این توافق مهم که ایران همچنان به آن وفادار و پایبند است، سود ببریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، عباس عراقچی که در سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های بین المللی ایران و  اتحادیه اروپا گفت: برجام توافق مهمی است و ایران به آن پایبند است؛ از اتحادیه اروپا برای حمایت از برجام تشکر می کنیم.

وی اشاره به اینکه دیروز دور سوم گفتگوها را با اتحادیه اروپا داشتیم، یادآور شد: در خصوص بانکداری سرمایه گذاری و ارتباطات فرهنگی و ارتباطات مردم با مردم و موضوعات مختلف مانند مهاجرت و حقوق بشر در این رایزنی‌ها بحث و تبادل نظر کردیم و به بسیاری از موضوعات رسیدیم تا نقشه راه را بیان کند.

عراقچی یکی از مهمترین زمینه‌های برجام را ارتباط با اروپا در زمینه انرژی و بویژه نفت و گاز خواند و گفت: در همین راستا قراردادهایی با توتال داریم و همکاری‌هایی دیگری هم در حال گسترش است و در آینده سمیناری در این حوزه برگزار خواهد شد.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه وزارت خارجه از همکاری با اتحادیه اروپا حمایت می‌کند، گفت: ما در سطح متخصصان عالی رتبه بحث می‌کنیم تا بتوانیم به یک درک صلح آمیز برسیم. از مواضع اروپایی‌ها در برجام متشکریم و امیدوارم بتوانیم از این توافق مهم که ایران همچنان به آن وفادار و پایبند است، سود ببریم.

وی گفت: در مباحث منطقه‌ای تفاوت‌های نظری با اروپایی‌ها داریم اما در حال گفتمان هستیم تا به درک مشترک برسیم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما