شناسهٔ خبر: 22614030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت 750 میلیون تومان کمک هزينه درمان به بیماران خاص و صعب العلاج

کمیته امداد استان اصفهان در نیمه نخست امسال 750 میلیون تومان برای کمک هزينه درمان بیماران خاص و صعب العلاج هزینه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه هم‌اکنون سه هزار و 409 بیمار خاص ، صعب‌العلاج و زمين گير نيازمند نگهداري ، تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت:235 نفر از این بیماران دارای بیماری خاص ، دو هزارو 27 نفر نیز به بیماری‌های صعب‌العلاج و هزارو 147 نفر به دلايل مختلف زمين گير هستند.

حمیدرضا شیران، با یادآوری اینکه این نهاد صد درصد از هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص را در بخش دولتی پرداخت می‌کند، افزود: بااین‌وجود، این هزینه‌ها جوابگوی نیاز این بیماران نیست.

وی بابیان اینکه در نیمه نخست امسال 750ميليون تومان به‌عنوان کمک‌هزینه درمانی به این بیماران پرداخت‌شده است، بیان کرد:400 میلیون تومان از این مبلغ از سر فصل جديد بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است و سه میلیارد و 500 میلیون تومان نیز در قالب خدمات ویژه از سرفصل اعتباری مربوطه به آن‌ها پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به تفکیک بیماران خاص، صعب‌العلاج و زمین‌گیر عنوان کرد: بیماران خاص به پنج گروه تقسیم می‌شود که شامل بیماران دیالیزی، بیماران پیوند کلیه، بیماران MS، بیماران هموفیلی و بیماران تالاسمی هستند که از ابتدای سال سرفصل جدیدی باهدف کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج به اداره بهداشت و درمان و امور بیمه این نهاد اضافه شد که این سرفصل مخصوص کمک به هزینه درمان بیمارانی است که وضعیت بیماری‌شان در نرم‌افزار جامع حمایت ثبت‌شده است.

وی بابیان اینکه ۵۲ بیمار ام اس ، 172 بیمار دیالیزی ، ۷ بیمار تالاسمی، ۴ بیمار هموفیلی شناسایی‌شده‌اند افزود: تعداد بیماران صعب‌العلاج شناسایی‌شده شامل ۵۲۵ بیمار سرطانی، ۵۲۷ بیمار قلبی عروقی، ۳۴۶ بیمار اعصاب و روان، ۳۰۱ بیمار حسی - حرکتی، ۱۰۱ بیمار دیابتی عارضه دار، ۹۷ بیمار ریوی و تنفسی، ۱۳۰ نفر ساير بیماران هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با تأکید بر اینکه خیران می‌توانند با کمک‌های خود روند درمان بیماران نیازمند این استان را شتاب دهند، افزود: این افراد به دلیل هزینه‌های بالای بیماری و مشکلات مالی قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی و تا مین معیشت اعضای خانوار خود نیستند.

وی با اشاره به کمک هزينه هاي پرداختي اين نهاد به بيماران خاص و صعب العلاج افزود: بر اساس ضوابط ابلاغی در سال جاری برای کمک‌هزینه پیوند کلیه تا سقف 20 میلیون تومان، کمک‌هزینه کاشت حلزون شنوایی شش میلیون تومان، دستگاه‌های کمک تنفسی شش میلیون تومان مساعدت به عمل می‌آید.

 

انتهای پیام/م

نظر شما