شناسهٔ خبر: 22613594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برنامه‌‌ی ششم توسعه، راهی برای برون رفت از دولت سالاری است

برنامه‌ی ششم توسعه با راهکارهای کارشناسی شده، آمده است تا ایران اسلامی را به جایگاه اصلی خود برساند و در همین راستا استاندار کرمان هم تاکید ویژه‌ای بر اجرای این برنامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور را راهی برای برون رفت از دولت سالاری دانست و گفت: برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور، اهداف خوبی را برای استان کرمان در نظر گرفته است و مدیران باید به این موارد توجه لازم را داشته باشند و مجوزهای لازم را دریافت کنند تا مسیر توسعه‌ی استان با سرعت بیشتری طی شود.
 رزم حسینی ایجاد جسارت‌های ملی در مسیر توسعه را یک اصل اساسی دانست و ادامه داد: اگر به دنبال ایجاد نهاد پایدار اقتصاد مقاومتی در استان کرمان هستیم در حقیقت به دنبال ایجاد دولتی روان، چابک، پاسخگو، سالم و پاک دست هستیم و همه باید در این زمینه دست به دست هم دهیم.
وی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی کارهای بزرگی در حوزه‌ی زیرساخت‌ها و توسعه‌ی کشور انجام داده است، عنوان کرد: هر چه بتوانیم تصدی‌گری دولت و هزینه‌های دولتی را کاهش دهیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
استاندار کرمان بیان کرد: امروز دولتی خردگرا در مسند امور است و شرایط کنونی ما در حوزه‌ی زیرساخت‌ها از اولین دولت بعد از انقلاب بهتر شده است و باید از این فرصت برای توسعه‌ی استان استفاده کنیم.
رزم‌حسینی تصریح کرد: نمی‌خواهیم در استان کرمان در راستای برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور، نمایش اجرا کنیم، بلکه می‌خواهیم برای رسیدن به یک هدف به اجماع برسیم و برای اجرای آن پیمان ببندیم.
وی با تاکید بر این‌که همه باید دعواهای سیاسی را کنار گذاشته و دست به دست هم دهیم، اظهارداشت: نباید نشاط و شادابی را از جوانان و دانشجویان این کشور بگیریم و آن‌ها را تحت فشار قرار دهیم، بلکه باید فضایی را ایجاد کنیم که اقدامات آن‌ها به یک ایده‌ی اقتصادی و توسعه‌ای بیانجامد.
استاندار کرمان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همه‌گونه توصیه، ابلاغ و دستور را برای توسعه کشور صادر می‌کنند و باید به این موارد توجه لازم را داشته باشیم تا این امر تحقق یابد.
رزم حسینی اظهار کرد: مدیران باید با حریت و آزادگی مسائل را در دستگاه‌های اجرایی دنبال کنند و خواهند دید که مردم، شهدا و مسئولان کشور خوشحال خواهند شد.
نماینده عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر این‌که مدیران و رسانه‌ها نباید جرات را از خود بگیرند و باید برای خدا کار کنند و حتی اگر ترکشی هم بخوریم باید تحمل کنیم، گفت: در سایر کشورها تجربه‌های خوبی از در مسیر توسعه وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای پیشرفت کشور استفاده کرد.
وی با تاکید بر این‌که اگر در برنامه‌ی ششم توسعه کشور موفق به بازگرداندن اختیارات به استان‌ها شویم، موفق خواهیم بود، ادامه داد: کل دارایی‌های بانک‌های کشور 100 میلیارد دلار می‌باشد که حدود 50 درصد این منابع یخ زده است و دارایی بورس نیز 100 میلیارد دلار است و باید دید این منابع چگونه می‌تواند به توسعه کشور بیانجامد.
رزم حسینی یادآور شد: 500 بانک بزرگ در دنیا وجوددارد که کل دارایی‌های آن‌ها 70 هزار میلیارد دلار است که 25 درصد این دارایی‌ها در کشور چین است.
وی با اشاره به فعالیت 20 بورس جهانی، گفت: کل فروش نفت از ابتدا تاکنون یک هزار و 200 میلیارد دلار بوده است.
وی با تاکید بر این‌که برای تامین مالی پروژه‌ها باید از فضای بین‌المللی، شرکت‌های بزرگ و بورس‌های بین المللی استفاده کرد‌، ادامه داد: در دولت یازدهم شرکت‌هایی موفق شدند سه میلیارد دلار تامین مالی خارجی کنند که این میزان تامین مالی به تدریج دارد وارد اقتصاد استان کرمان می‌شود.
رزم حسینی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از عملکرد برخی از بخش‌های خصوصی، گفت: اکنون زمینه‌ی مناسبی برای ورود بخش خصوصی به پروژه‌های توسعه‌ای ایجاد شده و این موضوع باید مد نظر قرار گیرد .
وی بر مطالبه‌گری رسانه‌ها از دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در راستای اجرای وظایف و ماموریت‌های آن‌ها تاکید کرد و گفت: در این مسیر رسانه‌ها بدون نگاه به جناح و خط سیاسی، اقدامات را مورد ارزیابی قرار داده و درباره‌ی کاستی‌ها مطالبه‌گری کنند.
بالاترین مقام اجرایی استان کرمان اظهار کرد: در 41 سال گذشته تولید ناخالص داخلی ایران دو برابر و در همین دوره، رشد نقدینگی 15 هزار و 103 برابر شده است و این امر به این معناست که در هر سه سال رشد نقدینگی در کشور دو برابر شده و سطح قیمت‌ها نیز هزار برابر افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: در دولت یازدهم شورای پیشگیری از مفاسد اقتصادی در استان کرمان با حضور دستگاه‌های نظارتی تشکیل شد و این شورا هم‌چنان فعال است و می‌توان آن را ادامه داد.
استاندار کرمان اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی تاکنون همکاری بسیار خوبی با مدیران استان داشته‌اند و در برخی جاها قوانین دست و پاگیر بوده است.
وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های نظارتی نیز علاقه‌مند به همکاری در پروژه‌های مختلف هستند و در این رابطه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با این مدیران همکاری کرده و جلسات مشترک برگزار کنند و فقط به بهانه‌ی دستگاه‌های نظارتی، کارها را به تعویق نیندازند.
رزم حسینی اظهار کرد: سند راهبردی برنامه‌ی ششم توسعه در حقیقت سندی کاربردی است و اعتقاد داریم که اقتصاد مقاومتی به معنای واگذار کردن اقتصاد ناکارآمد به شرکت‌های توانمند و کارآمد است. ضمن این‌که در مسیر تربیت دانشجویان نیز باید به شکلی اقدام کنیم که کارهای بزرگی توسط آن‌ها صورت گیرد.
استاندار کرمان با اشاره به این‌که چرا از آموزه‌های دوران دفاع مقدس استفاده نمی‌کنیم، گفت: در آن دوران در هر دو ماه با وجود همه‌ی کاستی‌های تجهیزاتی بر مبنای اراده‌ی آهنین خود یک عملیات داشتیم و فرماندهان نیز حداکثر سی ساله بودند.
وی گفت: شهدا از خود گذشته‌اند تا ضمن حفظ تمامیت ارضی کشور، کشور توسعه یابد و مردم در آزادی و استقلال زندگی کنند و از این رو از مدیران می‌خواهیم که در دولت دوازدهم، وقت خود را برای خدا وقف کنند.

انتهای پیام/ی

زمینه مناسب ورود بخش خصوصی به طرح های توسعه کشور

نظر شما