شناسهٔ خبر: 22612730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهبر کره شمالی: تحریم ها روحیه کارگران ما را قوی تر کرده است

پکن- ایرنا- در حالی که کمتر از یک روز از قراردادن نام کره شمالی در لیست کشورهای حامی تروریسم توسط رئیس جمهوری آمریکا می گذرد 'کیم جونگ اون' رهبر این کشور می گوید تحریم ها روحیه کارگران ما را قوی تر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز سه شنبه بدون اشاره به تاریخ بازدید 'کیم جونگ اون' از مجتمع خودروسازی 'سونگری' به نقل از رهبر این کشور آورده است: تلاش های ناامید کننده نیروهای متخاصم برای جلوگیری از پیشرفت کره شمالی باعث شده است روحیه کارگران کره شمالی قوی تر شود و آنها معجزه کنند.
او به کامیون های 5 تنی جدید تولید شده در مجتمع داکخن در جنوب استان پیونگان اشاره کرد و گفت: ساخت این کامیون ها به منظور توسعه اقتصادی و تقویت قدرت ملی کره شمالی بسیار مهم است.
رهبر کره شمالی در این بازدید ابراز امیدواری کرد مسئولان و کارکنان این مجموعه برای بازسازی و بروز رسانی این مجموعه تلاش کنند.
اظهارات رهبر کره شمالی چند ساعت پس از آن بیان می شود که دولت دونالد ترامپ، پیونگ یانگ را به فهرست حامیان تروریسم بازگرداند اقدامی در راستای اعمال تحریم های بیشتر علیه 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی، کسی که ترامپ رییس جمهور ایالات متحده او را 'قاتل' توصیف کرده است.
سفر کیم به مجتمع خودرو سازی سونگری در میان فشارهای ناشی از تحریم های سازمان ملل علیه این کشور صورت گرفته است.
نخستین تولیدات این کارخانه که در سال 1950 تاسیس شد، کامیون های 2.5 تنی به نام سونگری 58 بود اما اکنون خط تولید این کارخانه برای تولید کامیون های 40 تنی توسعه یافته است.
بحث هسته ای و تسلیحاتی کره شمالی اکنون یکی از مسایل مهم و مورد بحث شبه جزیره کره است اقدامی که چین، متحد سنتی این کشور را هم به تکاپو انداخته است تا به دلیل فشارهای آمریکا، پیونگ را قانع کند دست از توسعه سلاح های هسته ای خود بردارد.
چین در همین راستا یک هفته پس از سفر رئیس جمهوری آمریکا به پکن، هیاتی را به پیونگ یانگ فرستاد هیاتی که اگرچه چین رسما هدف آن را طرح دستاوردهای نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست این کشور اعلام کرده است اما ناظران معتقدند این سفر با هدف رایزنی با کره شمالی در مورد مساله هسته ای انجام شده است.
اما سفر 4 روزه 'سونگ تائو' رئیس هیات چینی که به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین به کره شمالی سفر کره بود دیروز دوشنبه پایان یافت و او به کشور بازگشت، بی آنکه مشخص شود او توانسته است با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دیدار و گفت و گو کند یا خیر.
**آساق**1904*شبس*161311*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما