شناسهٔ خبر: 22611331 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جذب دانشجوی خارجی، برنامه‌ای راهبردی در دانشگاه الزهرا

ملانظری گفت: جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه الزهرا یک ضرورت است و به عنوان برنامه‌ای راهبردی در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه به عنوان یک ضرورت استمهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه به عنوان یک ضرورت است و در برنامه بین المللی سازی دانشگاه الزهرا  به عنوان یک برنامه راهبردی  قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دانشگاه الزهرا با برخی از دانشگاه‌ها در سطح جهان همکاری علمی و فناوری خوبی دارد و نگاه ما به  جذب دانشجویان بین المللی نگاه ویژه‌ای است. 

جذب دانشجوی خارجی در گرو ایجاد فضای دانشگاهی

رئیس دانشگاه الزهرا افزود: ما زیرساخت‌های لازم برای جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه را فراهم می‌کنیم یکی از اقدامات لازم در درون دانشگاه‌ها ایجاد فضاهای خوابگاهی است که خوشبختانه موفق شدیم امسال این فضا را به اتمام برسانیم و برای دانشجویان خارجی آماده کنیم.

ملانظری تصریح کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان خارجی در سال 96 نسبت به سال‌های گذشته افزایش 2 برابری داشته است البته امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تا بتوانیم از فرصت های بین المللی که در اختیار داریم بهرمند شویم و با ورود دانشجویان خارجی در واقع زمینه را برای تبادل‌های بین المللی آماده کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه الزهرا حدود 150 دانشجوی خارجی دارد که برخی از این دانشجویان ثبت نام شده‌اند و برخی دیگر در تلاش برای  گرفتن ویزا هستند.

رئیس دانشگاه الزهرا اضافه کرد: سازمان دانشجویی اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است و امیدواریم با حل شدن مشکل ویزا مابقی دانشجویان از ترم بهمن ورودی داشته باشیم.

جذب 150 دانشجوی خارجی در مقاطع ارشد و دکترای دانشگاه الزهرا

ملانظری گفت: این دانشگاه در مقاطع ارشد و دکترا حدود 100 دانشجو و در مقطع کارشناسی 50 دانشجوی از سایر کشورهای خارجی را جذب کرده که رشد خوبی است و امیدواریم این ارقام افزایش یابند.در حال حاضر بیش از 50 دانشجوی خارجی از این دانشگاه  در دوره کارشناسی فارغ التحصیل شده اند.

وی یادآورشد:معتقدیم حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا سبب تغییر رتبه علمی داخلی و خارجی  می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما