شناسهٔ خبر: 22610872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

شهرداری نسبت به مرمت مسجد کریم خان توجه ویژه داشته باشد

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز خواستار توجه ویژه و حساسیت شهرداری تبریز نسبت به مرمت مسجد تاریخی کریم خان در هسته مرکزی این شهر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم در بازدید از روند بازسازی و مرمت مسجد کریم خان با بیان اینکه این مسجد قدمتی 200 ساله دارد، گفت: سازه این بنای تاریخی در روند احداث ایستگاه مترو در میدان شهید بهشتی خسارت دید، اما این خسارت به همت خیران، مردم و دستگاه های ذیربط از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفع شد و بازسازی آن در حال اتمام است.

وی افزود: عملیات مرمت و بازسازی مسجد کریم خان به همت خیران و همکاری دستگاه های اجرایی پیشرفت خوبی دارد اما برای بهره برداری کامل نیازمند توجه ویژه شهردای تبریز است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: برای بهره برداری کامل از این مسجد تاریخی و زیبا باید دو باب مغازه ای که در حاشیه ورودی آن قرار دارد توسط شهرداری تبریز تملک شود و در اختیار هیأت امنای مسجد قرار گیرد.

وی یادآور شد: این مسجد آبروی شهر تبریز است و باید اقدام لازم برای مرمت و بازسازی هرچه بهتر آن صورت گیرد تا آحاد مردم و گردشگران به نحو احسن از این بنای تاریخی و مذهبی استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون عملیات مرمت مسجد تاریخی 'کریم خان' در قالب بندکشی، نماسازی، اجرای قاب بندی، تعویض در و پنجره های فلزی با چوبی، پوشش آجری پشت بام و حذف سنگ مرمر اضافه شده به ستون ها و مرمت آنها با آجر در حال انجام است.

مسجد کریم خان متعلق به دوره قاجاریه می باشد و در سال 1383 به شماره 11156 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما