شناسهٔ خبر: 22609134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم:

اجرای بیش از 12 برنامه ی محوری به مناسبت دهه وقف در جهرم/ عدم پرداخت به موقع حق و حقوق موقوفات مانع از اجرای نیات واقفین

صاحب‌خبر -

به گزارش شیرازه ، بیژن قریب زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم روز گذشته در نشست خبری که به مناسبت دهه وقف انجام شد گفت: ۱۲ برنامه محوری در این دهه در جهرم برگزار می شود که برگزاری پیاده روی حرم تا حرم از امامزاده حسین (ع) تا امامزاده فضل بن موسی (ع) و اجرای امینانه نیات واقفین از جمله این برنامه ها است.

وی از مرمت گنبد امامزاده حسین (ع ) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیون ریال خبر داد و اظهار داشت: طی توافقی که با پیمانکار انجام شده است پیش از آغاز بارش ها به زودی عملیات مرمت آن آغاز می شود.

قریب زاده همچنین از احداث مجتمع تجاری در نزدیکی این امامزاده جلیل القدر خبر داد و بیان کرد:۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از محل سرمایه گذاری موقوفات شهرستان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که عواید آن برای توسعه و هزینه های امامزاده صرف خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهم فعالیت این اداره در سال جاری اظهار داشت: اعزام ۵۰ روحانی بومی و غیر بومی به مناطق روستایی جهت مراسم های مذهبی و فرهنگی، برگزاری محافل و مسابقات قرآنی و تربیت۴۲۰حافظ قران از جمله این برنامه ها است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم  از ثبت سه موفوقه جدید در سال جاری نیز خبر داد که شامل اختصاص دو قطعه جهت ساخت مسجد و درالقران و حدود ۵ هکتار عرصه و عیان باغ  به ارزش ۹میلیارد ریال است.

قریب زاده گریزی هم به تعداد موقوفات این شهرستان زد و خاطر نشان کرد:۴۶۴ موقوفه متصرفی و ۴۶وموقوفه غیر متصرفی در جهرم ثبت شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی در سال جاری٬ عنوان کرد: تکمیل سرویس بهداشتی امامزاده حسین( ع)٬ ساخت صحن امامزاده پیر پنهان(ع)٬ دیوار کشی و حصار کشی اطراف امامزاده ۱۸تن خفر و تسطیح محوطه این امامزاده عزیز با همکاری خیرین٬ ساخت سالن امامزاده اسدالدهر (ع) از جمله این پروژه ها است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم آینه کاری صحن امامزاده عبدالطلیف(ع)٬ ساخت ضریح امامزاده پیر شبیب(ع)٬ افتتاح مسجد روستای کلاکلی و مسجد شهر دوزه بخش سیمکان با همکاری بنیاد برکت از دیگر پروژه های عمرانی این اداره خواند‌.

وی اخذ ۱۲۴سند مالکیت  و اقدام و برنامه ریزی در جهت اخذ ۶۰۰سند مالکیت باقیمانده٬ رفع اختلاف اراضی اوقافی به میزان۱۵۰۰هکتار از دیگر اقدامات این اداره در سال۹۶ دانست .

قریب زاده با گلایه از عدم پرداخت به موقع حق و حقوق موقوفات که مانع از اجرای نیات واقفین می شود یادآور شد : از محل اجرای نیات واقفین در طول سال 96 نزدیک به 3 میلیارد ریال تا کنون هزینه شده است که بیشترین اجرای نیت واقفین برای امام حسین (ع) بوده است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم در پایان اظهار داشت : در زمینه های قرآنی ، درمانی ، بهداشتی ، آموزشی ، رسیدگی به ایتام و زنان بی سرپرست و اشتغال نیاز به وقف وجود دارد و امیدواریم خیرین و واقفین گرامی که این سنت نیک و حسنه را به جا می آورند به این زمینه ها نیز توجه کنند.

منبع: پسین جهرم 

نظر شما