شناسهٔ خبر: 22608862 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در نشست شورای دانشگاه تصویب شد؛

راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد علوم و مهندسی آب در دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تربیت مدرس

راه اندازی دوره کارشناسی ارشد علوم و مهندسی آب-گرایش مدیریت و برنامه ریزی منابع آب در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس، به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این نشست دکتر مینایی مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس با بیان دلایل توجیهی ایجاد این رشته گفت: نیاز شدید به نیروی انسانی با مهارت های مدیریتی بر پایه دانش آب و هیدرولوژی و تغییر ماهیت مسائل آبی به ویژه در سطح کشور به سمت مسیر مدیریتی باعث شده است که این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه در کشور درصدد راه اندازی این رشته برآید. وجود تجربیات منحصر به فرد در موضوع مدیریت منابع آب با تمرکز بر مسائل ایران که لازم است به صورت مدون و مبتنی بر تجربیات مدیریتی آب کشور برای تربیت نیروی انسانی کارآمد به منظور فراهم آوردن امکان ارائه خدمات علمی و فنی به کار گرفته شود.

وی افزود: در شرایط فعلی رشته هایی که به حوزه آب مربوط می شوند همگی رویکرد مهندسی دارند که از این بابت محدودیت هایی در زمینه توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی این حوزه به وجود می آید. برای پاسخگویی به نیازهای جامعه در سایر ابعاد مرتبط با مسائل آبی توسعه زمینه های جدید و نیز ایجاد بستر مناسب برای تحقق اهداف آن امری ضروری است که خوشبختانه زمینه اجرای چنین امری در قالب گرایش مدیریت و برنامه ریزی منابع آب فراهم آمده است.

مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس همچنین به سابقه این رشته در دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاهها،‌ برنامه درسی رشته، اعضای هیات علمی،‌ امکانات گروه و دانشکده و ... اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه پس از بحث و بررسی موضوع از سوی اعضای شورا،‌ راه اندازی دوره کارشناسی ارشد علوم و مهندسی آب-گرایش مدیریت و برنامه ریزی منابع آب با اکثریت آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام

نظر شما