شناسهٔ خبر: 22608505 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

مشاهده ۴ قلاده یوزپلنگ در توران +تصاویر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: مامورین اجرایی ذخیرگاه زیستکره توران موفق به مشاهده و تصویر برداری از 4 قلاده یوزپلنگ آسیایی شدند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران: عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت :طی کنترل و پایش مامورین اجرایی ذخیرگاه زیستکره توران ( روح الله یوسفی و احمد شیرخانی)،از حوزه استحفاظی منطقه دلبر در محل شکسته های پا قله ، موفق به مشاهده و تصویر برداری از 4 قلاده یوزپلنگ آسیایی شدند.

وی افزود : این خانواده چهار نفره، یوز مادربه همراه سه توله که متولد شده سال جاری هستند با مشاهدات دیگر متفاوت بوده وروند رشد بسیار خوبی را طی می کنند که خود نیز نشان از تغذیه مناسب جمعیت های یوز در ذخیرگاه زیستکره توران است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان تصریح کرد : در طی 20 روز اخیر این سومین بار است جمعیت های مختلف یوز که به 9 عدد می رسد در حوزه های استحفاظی متفاوت مشاهده و به ثبت می رسد.


دامنگیر افزود: در حال حاضرمهم ترین موضوع جهت حفاظت از این گونه نادر و سمبل محیط زیستی کشور واستان، ایجادامنیت مستمر وبهینه سازی زیستگاه اصلی این جاندار و رعایت ملاحظات توسعه پایدار و اجرای طرح های توسعه ای همراه با ملاحظات زیست محیطی در ذخیرگاه زیست کره پارک ملی توران است.

نظر شما