شناسهٔ خبر: 22608278 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان

موناکو به دنبال اعاده حیثیت و رئال به فکر فرار از بحران

تب فوتبال بعد از سه هفته بار دیگر لیگ قهرمانان اروپا را در برخواهد گرفت. سیتی با گواردیولا به ترساندن خود ادامه می‌دهد و تیم شگفتی‌ساز فصل قبل هم برای زنده نگه داشتن امید خود باید در خانه تیم شگفتی‌ساز فصل قبل بوندسلیگا را از پیش رو بردارد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا، هفته دوم دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با انجام هشت دیدار آغاز خواهد شد.

گروه H

در حساس‌ترین دیدار این گروه تاتنهام تیم صدرنشین که با پیروزی برابر رئال مادرید صعودش را به مرحله حذفی نهایی کرده است به مصاف بوروسیا دورتموند خواهد رفت.

هر دو تیم سخت به پیروزی در این دیدار نیاز دارند. دورتموند در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا با پتر بوژ نتایج کابوس واری به دست آورده است و از چهار بازی تنها دو امتیاز کسب کرده است. این تیم کورسوی امیدی برای صعود دارد و تنها در حالتی به دور بعد راه پیدا می‌کند  که رئال مادرید در هر دو بازی خود بازنده شود و این تیم هم هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر گذارد که هر دو احتمال بعید است.

اما  تاتنهام هم در این دیدار خارج از خانه سخت به پیروزی نیاز دارد، چرا که می‌خواهد  به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کند. البته تساوی هم نتیجه‌ خوبی برای شاگردان پوچتینو خواهد بود، چرا که دیدار پایانی آن‌ها برابر آپوئل است و آن‌ها با پیروزی به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا می‌کند.

اما  در دیگر دیدار این گروه رئال بحران زده در قبرس به مصاف آپوئل خواهد رفت. رئال مادرید با هفت  امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی جای دارد. شاگردان زیدان در رقابت‌های لالیگا با صدر جدول رده‌بندی ۱۰ امتیاز فاصله دارند و در لیگ قهرمانان اروپا هم بعد از شکست برابر تاتنهام شانس کمی برای صعود به عنوان تیم نخست دارند. رئال مادرید اگر می‌خواهد اندک شانسی برای صعود به عنوان تیم نخست داشته باشد باید حتما در این دیدار پیروز شود و بعید به نظر می‌رسد  که مشکلی هم برای پیروزی داشته باشد.

گروه E

در حساس‌ترین دیدار این گروه سویا در اسپانیا از لیورپول پذیرایی می‌کند.

در این گروه لیورپول با هشت امتیاز در صدر جدول رده‌بندی جای دارد و سویا هم با هفت امتیاز در رده دوم است و این بازی جنگ دو تیم برای صدرنشینی است. جدال رفت دو تیم که در آنفیلد برگزار شد با تساوی دو بر دو به پایان رسید اما تساوی در این دیدار به سود هیچ کدام از دو تیم نخواهد بود چرا که اسپارتاک مسکو نزدیک به آن‌هاست.

لیورپول در هفته‌های اخیر رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با درخشش محمد صلاح نتایج خوبی به دست آورده است و سویا هم با پیروزی پای به این دیدار حساس می‌گذارد  و به همین خاطر بازی حساس و جذابی پیش‌بینی می‌شود.

در دیگر دیدار این گروه هم اسپارتاک مسکو که با پنج امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی جای دارد به مصاف تیم قعرنشین ماریبور می‌رود  که از چهار بازی خود تنها یک امتیاز کسب کرده و شانسی برای صعود ندارد.

گروه F

در حساس ترین دیدار این گروه ناپولی در ایتالیا از شاختار دونتسک اوکراین پذیرایی می‌کند  و این دیدار برای شاگردان ساری حکم مرگ و زندگی را دارد.

ناپولی با وجود این که در لیگ ایتالیا با اقتدار در صدر قرار دارد و نتایج درخشانی به دست آورده اما در لیگ قهرمانان اروپا ناامید کننده ظاهر شده است و از چهار بازی خود تنها سه امتیاز کسب کرده است. این تیم اگر می‌خواهد  شانسی برای صعود به دور بعد داشته باشد باید با اختلاف در این دیدار شاختار دونتسک را از پیش‌رو بردارد.

پیروز شدن برابر نماینده اوکراین اصلا برای ناپولی آسان نیست و شاگردان ساری به خوبی چنین چیزی را می‌دانند. شاختار با ۹ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی جای دارد و با کسب یک تساوی در دو بازی باقی مانده خود صعودش را به عنوان تیم دوم به دور بعد نهایی خواهد کرد و این به خوبی نشان می‌دهد  که ناپولی اصلا در شرایط خوبی قرار ندارد.

شاگردان ساری با روحیه خوبی به مصاف شاختار می‌روند. آن‌ها اوایل هفته توانستند میلان را با نتیجه دو بر یک از پیش رو بردارند تا با روحیه بالایی پای به این دیدار سرنوشت ساز گذارند.

در دیگر دیدار این گروه هم تیم متحول شده و آماده منچسترسیتی به مصاف فاینورد خواهد رفت.

سیتی گواردیولا با ۱۲ امتیاز از چهار بازی صعودش به دور بعد را نهایی کرده است و بسیار بعید است که صدرنشینی این تیم در دو بازی پایانی هم به خطر افتد هر چند اختلاف این تیم با شاختار تنها سه امتیاز است.

سیتی در فصل جاری تیمی بی‌رحم نشان داده است. آن‌ها در ۱۲ بازی خود در لیگ جزیره یازده پیروزی و تنها یک تساوی داشته‌اند و با اقتدار در صدر قرار دارند و در لیگ قهرمانان اروپا هم چهار پیروزی از چهار بازی خود داشته‌اند.

با توجه به این که  شاگردان گواردیولا در این دیدار از تیم قعرنشین فاینورد پذیرایی می‌کنند و نماینده هلند شانسی برای صعود ندارد باید منتظر یک پیروزی پر گل دیگر از سیتی بود.

گروهG

در حساس‌ترین دیدار این گروه بشیکتاش در ترکیه از پورتو پذیرایی می‌کند.

بشیکتاش شگفتی‌ساز فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا بوده است. این تیم با ۱۰ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی جای دارد و با کسب یک تساوی هم صعودش به دور بعد را نهایی خواهد کرد.

نماینده ترکیه با پیروزی در این دیدار خانگی صعودش به عنوان تیم نخست به دور بعد را نهایی خواهد کرد اما  پورتو هم اگر می‌خواهد  شانس صعود به دور بعد را داشته باشد باید سه امتیاز را به دست آورد.

شرایط در این گروه بسیار پیچیده شده است. موناکو که فصل بعد توانست به نیمه نهایی راه پیدا کند در فصل جاری ناامید کننده ظاهر شده است. این تیم از چهار بازی خود تنها دو امتیاز کسب کرده است و در قعر جدول رده‌بندی جای دارد. شاگردان یاردیم اگر می‌خواهند  اندک شانسی برای صعود داشته باشند باید در هر دو دیدار باقی مانده خود به پیروزی برسند.

در دیگر دیدار این گروه موناکو در ورزشگاه خانگی خود از لایپزیگ پذیرایی می‌کند. هر دو تیم در این دیدار به کسب پیروزی و سه امتیاز نیاز دارند. لایپزیگ با چهار امتیاز در رده سوم جای دارد و با پورتو رده دومی تنها دو امتیاز اختلاف دارد و این باعث می‌شود که آن‌ها در خانه موناکو به پیروزی فکر کنند و از طرف دیگر هم شاگردان یاردیم تنها با کسب پیروزی می‌توانند اندک شانسی برای صعود داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما