شناسهٔ خبر: 22607636 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

علیرضا جهانبخش:

کاش هلند در جام‌جهانی بود و با آنها همگروه می‌شدیم

بازی یکشنبه‌شب آلکمار مقابل روداکرکراد و پیروزی این تیم بهترین بهانه بود برای این که رسانه‌های هلند سراغ علیرضا جهانبخش بروند. ملی‌پوش تیم ملی فوتبال ایران که در این بازی هم مثل همه بازی‌هایی که برای آلکمار انجام داده است خوش درخشید. هفته گذشته تعطیلات لیگ‌های باشگاهی در سراسر دنیا بود و تیم‌های ملی در آستانه جام جهانی دیدارهای دوستانه‌ای را با هم برگزار کردند، اما علیرضا در هلند ماند، چراکه تیم ملی کشورش در هلند اردو زده بود و آنها یک دیدار دوستانه را با تیم ملی ونزوئلا برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

علیرضا، بازی با ونزوئلا چطور بود؟

بازی خوبی بود. یک چیزی بگویم؟ در این مسابقه در ورزشگاهی به میدان رفتیم که برای من خاطرات زیادی را رقم زده است. دوست داشتم در این ورزشگاه برای تیم ملی کشورم گل بزنم که خوشبختانه این اتفاق افتاد. حسی که داشتم قابل توصیف نبود. از ته قلبم در این ورزشگاه به میدان رفتم و حالا خوشحالم که توانستم دروازه ونزوئلا را هم باز کنم.

گل خوبی هم زدی.

پاس گل وحید امیری فوق‌العاده بود. او تلاش زیادی برای رسیدن به توپ کرد و من هم در بهترین موقعیت به آن رسیدم. می‌دانید، برای یک مهاجم بازی خوب کافی نیست و او باید گل بزند یا پاس گل بدهد.

اردو در هلند چطور بود؟

عالی. من همیشه از خودم می‌پرسیدم واقعا چرا اردوهای تیم ملی ایران در هلند برگزار نمی‌شود. بارها تا کشورهای نزدیک هلند هم آمده بودیم، اما در هلند اردویی نمی‌زدیم. شرایط اینجا ایده‌آل است و امکانات خوبی هم دارد. شک ندارم مسئولان فدراسیون از این انتخاب راضی هستند و برای اردوهای آتی تیم ملی روی هلند حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

بازی با روداکرکراد چطور بود؟

بازی خوبی بود و موفق شدیم با یک گل از سد این تیم عبور کنیم. این روزها همه چیز خوب پیش می‌رود. من در بازی با نایمخن وقتی گل زدم اعتماد به نفسم دوچندان شده است. حتی اگر سرمربی تیم بخواهد، می‌توانم در پست مهاجم هم بازی کنم. همین طور در بازی‌های تیم ملی. من در هر بازی ملی با نهایت وجودم بازی می‌کنم و هر تصمیمی که مربی بگیرد، می‌پذیرم.

چند روز دیگر قرعه‌کشی جام جهانی انجام می‌شود. نظرت درباره این قرعه‌کشی چیست؟

من خیلی دوست داشتم هلند هم در جام جهانی حضور داشت و با این تیم همگروه می‌شدیم، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دو تیم از تیم‌های خوب جهان (هلند و ایتالیا) نتوانستند راهی جام جهانی شوند. در جام جهانی قطعا با تیم‌های قدرتمندی بازی خواهیم کرد. همه تیم‌هایی که به جام جهانی‌ می‌آیند پر قدرت هستند و می‌تواند دردسرساز شوند. درهرصورت امیدوارم با تیم‌های بزرگ همگروه شویم.

بهبود رتبه جهانبخش

رتبه ملی‌پوش ایرانی تیم آلکمار در جمع ده بازیکن برتر اردویژه هلند بهبود یافت.

در آخرین رده‌بندی ده بازیکن برتر اردویژه هلند از سوی مجله فوتبال اینترنشنال هلند علیرضا جهانبخش با سه پله صعود رتبه ششم را با معدل امتیازی 55/6 به خود اختصاص داد. هیروینگ لوزانو (آیندهوون)، براندلی کوواس (هراکلس) و داوید نرس (آژاکس آمستردام) در رده‌های اول تا سوم برترین‌های اردویژه هلند جای دارند.

نظر شما