شناسهٔ خبر: 22607477 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سینمای جهان

باخت بزرگ «لیگ عدالت»!

با وجود افتتاحیه 96 میلیون دلاری «لیگ عدالت» در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی، تحلیلگران اقتصادی سینما از این رقم فروش راضی نیستند! به گفته اهل فن، هم تهیه‌کنندگان فیلم و هم تحلیلگران، فروش بسیار بالاتری برای این اکشن ابرقهرمانانه پیش‌بینی می‌کردند.

صاحب‌خبر -

به گفته منابع نزدیک به سازندگان فیلم، این رقم افتتاحیه پایین‌ترین رقم افتتاحیه برای فیلم‌های کمپانی برادران وارنر و شرکت دی سی کامیکز بوده است. با توجه به هزینه بسیار بالای تولید 300 میلیون دلاری این اکشن کمیک استریپی، فروش افتتاحیه آن بسیار کمتر از حد انتظار بوده است. پرسشی که تحلیلگران اقتصادی مطرح می‌کنند، این است که آیا فروش کلی لیگ عدالت در آمریکای شمالی، می‌تواند رقم کلان تولید آن را پوشش داده و تامین کند؟

البته فروش بین‌المللی فیلم در حدود 50 کشور دیگر دنیا، نزدیک 186 میلیون دلار بوده است. به این ترتیب، فروش جهانی فیلم (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) 282 میلیون دلار شده است. زک اشنایدر کارگردان فیلم است و یک دوجین از بازیگران مطرح، در نقش ابرقهرمان‌هایی چون بتمن، سوپرمن، واندروومن، فلاش و آکوامن در آن ایفای نقش کرده‌اند. بن افلک، هنری کاویل، ایمی آدامز و گال گادوت از جمله این بازیگران هستند. به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، کمدی درام خانوادگی «اعجوبه» با افتتاحیه 27 میلیون دلاری خود، سرگردانی و تعجب تحلیلگران را برانگیخته است. آنها حیرت خود از استقبال خوب تماشاگران از این فیلم را اعلام کرده‌اند. جولیا رابرتز، اوئن ویلسن و جاکوب ترمبلی بازیگران این محصول شرکت مستقل فیلمسازی پارتیسیپنت مدیا هستند.

کیکاووس زیاری

جام‌جم

نظر شما