شناسهٔ خبر: 22607381 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

ماچک: با این‌تیم سهمیه جهانی می‌گیریم

بورت ماچک، سرمربی اسلوونیایی تیم ملی هندبال ایران کارش را از این ماه آغاز می‌کند. او طی این سال‌ها برای سومین بار است هدایت تیم ملی هندبال را به عهده می‌گیرد. ماچک در‌حال‌حاضر سرمربی یک تیم باشگاهی است و به همین دلیل امکان امضای قرارداد با این مربی تا بازی‌های آسیایی 2018 وجود ندارد و فعلا ماچک هدایت تیم ملی ایران را تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا به‌عهده دارد.

صاحب‌خبر -

وی درباره زمان آمدنش به ایران و اردوی تیم ملی گفت: 19 آذر همزمان با ورودم به ایران تمرینات تیم ملی هندبال را آغاز می‌کنم.

ماچک درباره برنامه‌هایش گفت: از آنجا که ده بازیکن در خارج از ایران بازی می‌کنند، غیرممکن است چهار اردو در ایران با تمامی بازیکنان برگزار کنیم. با وجود این سعی می‌کنیم تمامی بازیکنان‌مان را یک‌جا جمع کنیم و امیدوارم باشگاه‌های اروپایی هم اجازه بدهند بازیکنان ایرانی‌شان بین تاریخ‌های چهارم تا پانزدهم دی در اسلوونی به جمع ما ملحق شوند. دو بازی دوستانه با تیم سوم جهان، اسلوونی ترتیب داده‌ایم و منتظر پاسخ از سوی کرواسی، مجارستان و الجزایر برای انجام بازی دوستانه هستیم.

وی درباره جایگاه هندبال ایران گفت: بارها گفته‌ام ایران یکی از پنج تیم برتر آسیاست، اما به حمایت بیشتری نیاز دارد. احساس می‌کنم با رئیس جدید فدراسیون می‌توانیم در مسیر درستی گام برداریم و به نتایج خوبی هم برسیم. از میان شش تیم ایران، ژاپن، کره جنوبی، بحرین، قطر و عربستان، چهار تیم می‌توانند جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنند و به‌شخصه تمام تلاشم را خواهم کرد تا ایران یکی از این چهار تیم باشد.

نظر شما