شناسهٔ خبر: 22607350 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رها از تکیه بر نام‌ها

شکی نیست کمیته ملی المپیک در خوشبینانه‌ترین حالت، پنج سهمیه را به بوکس برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا اختصاص می‌دهد. با نگاهی سطحی به اوزان مختلف از هم اکنون متوجه می‌شویم که در هر وزن تقریبا یک بوکسور جوان و در عین حال باتجربه حضور دارد که می‌توانند پشتوانه خوبی برای بوکس ایران باشند. اگر این موضوع را در نظر بگیریم که پنج بوکسور اعزامی به بازی‌های آسیایی از وزن 69 کیلوگرم به بالا خواهند بود می‌توانیم در هر وزن یک مشتزن کم ادعا و بی‌حاشیه، اما از نظر فنی قوی را پیدا کنیم که می‌توانند پا جای باتجربه‌ها بگذارند.

صاحب‌خبر -

میزان نوشت؛ در 69 کیلوگرم سجاد کاظم‌زاده حضور دارد. این بوکسور جوان تجربه حضور در مسابقات انتخابی المپیک (فروردین 95 در چین)، تورنمنت جاده ابریشم و رقابت‌های قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و در آخرین مسابقه خود در میدان آسیایی موفق به کسب مدال برنز شد.

در 75 کیلوگرم سید شاهین موسوی حضور دارد که یکی از بهترین بوکسور‌های این‌روز‌های ایران است. شاهین که از حدود دو سال پیش با درخشش در رقابت‌های ارومیه به بوکس ایران معرفی شد خیلی زود پله‌های ترقی را پیمود و با حضور در چند تورنمنت بین‌المللی به پختگی لازم رسید.

اما سیاوش امیدی تنها امید این روز‌های کادر فنی در 81 کیلوگرم است. قهرمان خوزستانی که در رقابت‌های امسال برای نخستین بار در این وزن روی رینگ رفت با درخشش خود توانست قهرمان شود و با توجه به این که اکبر احدی اعتقاد زیادی به سبک بوکس او دارد، به احتمال فراوان سیاوش یکی از مسافران جاکارتا خواهد بود.

در 91 کیلوگرم محمد عزیزی بوکسور 22 ساله با درخشش خود چشم‌ها را خیره کرد. او نیز تجربه حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی را دارد و در یک تورنمنت تدارکاتی نیز با واسیلی لویت ازبک دارنده مدال نقره المپیک و طلای آسیا بدن به بدن شده است و حالا زمان آن رسیده است تا قدرت خود را در میادین بین‌المللی نشان بدهد.

در سنگین وزن ایمان رمضان‌پور پدیده مازندرانی بوکس ایران تا حدی بین خود و سایر رقبا فاصله ایجاد کرده است که دیگر کسی به فکر بازگشت بوکسور‌های باتجربه نیست. بدون تردید این مشتزن جوان جدی‌ترین شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی خواهد بود.

بوکس ایران در اوزان سبک هم مشتزنان باکیفیتی مانند امید احمدی‌صفا، سجاد محمدپور و دانا اسماعیل‌زاده را در اختیار دارد و با توجه به حضور این مشتزنان جوان و در عین حال باتجربه باید دید آیا کادر فنی تیم ملی بوکس ایران میدان را به مشتزنان مستعد می‌دهد یا باز قصه همیشگی تکیه بر نام‌ها تکرار می‌شود.

نظر شما