شناسهٔ خبر: 22607328 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

تکمیل خانه تکانی در فوتبال ایتالیا

به دنبال ناکامی آتزوری برای صعود به جام جهانی، بسیاری از منتقدان و رسانه‌ها، خواستار برکناری جامپیرو ونتورا از سرمربیگری و کارلو تاوکیو از ریاست فدراسیون فوتبال ایتالیا شدند. اولین خواسته چند روز بعد از فاجعه نرفتن ایتالیا به جام‌جهانی محقق شد و ونتورای 72 ساله استعفای خود را اعلام کرد. حالا تعدادی از رسانه‌های مطرح این کشور خبر استعفای تاوکیو را اعلام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

شبکه‌ های اسپورت ایتالیا، پرمیوم اسپورت و توتومرکاتو وی رسانه‌هایی بودند که این خبر را روز گذشته اعلام کردند. تاوکیوی 74 ساله پس از استعفای جان کارلو آبته، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایتالیا به دلیل حذف زودهنگام آتزوری از مرحله گروهی جام جهانی 2014، 11 آگوست آن سال ریاست فدراسیون را به عهده گرفت و در این مدت با دو مربی قرارداد بست که اولی آنتونیو کونته، ایتالیا را احیا کرد و به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016 رساند و دومی جامپیرو ونتورایی بود که با هدایت او آتزوری برای اولین بار در 60 سال اخیر نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند.

این خبر در حالی اعلام شد که تاوکیو طی چند روز گذشته ضمن دفاع از عملکرد خود، هرگونه استعفا را رد کرده بود. وی در مصاحبه‌ای در این زمینه گفت من با دقت، شرایط موجود را منعکس کرده‌ام و هدفم این است به پروژه‌ای که در حال اجراست ادامه دهیم. پروژه باشگاه ایتالیا فقط از حیث کسب نتیجه موفق نبود. چه کسی بود کمک داور ویدئویی را قبل از هر جای دیگری به فوتبال ایتالیا آورد؟ چه کسی بود چهار سهمیه لیگ قهرمانان را به ایتالیا برگرداند؟ تاوکیو، او این کارها را کرد! شما می‌خواهید بگویید من باید استعفا کنم، اما من این کار را نخواهم کرد. چرا باید استعفا کنم وقتی پروژه‌ام توسط کمیسیون فدرال تصویب و به رسمیت شناخته شده است؟

نظر شما