شناسهٔ خبر: 22607281 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

مدیرعامل تویوتا خبر داد:

خداحافظی با پیشرانه‌های سنتی تا 1429

بی‌شک تویوتا یکی از پیشروهای محصولات الکتریکی شده است. به گزارش پدال، این خودروساز ژاپنی سهمی در حدود 12 درصدی از بازار خودروهای جدید آمریکا و سهمی حدودا 4 درصدی از بازار اروپا داشته، اما قبلا حدود 43 درصد کل خودروهای الکتریکی شده در دنیا را به فروش رسانده است. با توجه به این موضوع جای تعجبی نیست بشنویم مدیر تویوتا می‌گوید پیشرانه‌های احتراق داخلی تا سال 1429/ 2050 محو خواهند شد. سیجو کوزوماکی که پیشتر رئیس بخش تحقیق و توسعه پیشرفته شرکت بوده معتقد است خودروسازان در آینده با قوانین سخت‌تری برای رعایت آلایندگی خودروها روبه‌رو خواهند شد و همین موضوع آنها را مجبور خواهد کرد توسعه خودروهای الکتریکی را شتاب بخشند. در نهایت این موضوع به حذف خودروهای احتراق داخلی از بازار خواهد انجامید.

صاحب‌خبر -

او می‌گوید: ما انتظار داریم تا سال 1429/ 2050 آلایندگی دی‌اکسیدکربن خودروها نسبت به آلایندگی سال 1389/ 2010 کاهش 90درصدی داشته باشد. برای رسیدن به چنین هدفی، از سال 1419/ 2040 خودروهایی با پیشرانه‌های احتراق داخلی ساده تولید نخواهند شد، اما پایه و اساس برخی خودروهای هیبریدی یا پلاگین هیبرید خواهند بود.

تویوتا تا پایان دهه میلادی جاری اولین خودروی تمام الکتریکی خود را که از باتری‌های لیتیوم ـ یون استفاده کرده و محدوده حرکتی حدود 480 کیلومتری دارد عرضه خواهد کرد. البته اوایل دهه آینده تویوتا قادر خواهد بود باتری‌های حالت جامد را معرفی کند. باور بر این است فناوری باتری حالت‌جامد موجب تحولی شگرف در بازار خودروهای الکتریکی شود و عملکرد بهتری نسبت به باتری‌های امروزی داشته باشد.

نظر شما