شناسهٔ خبر: 22607273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

لبنان آماده مقابله با تحریم‌های آمریکاست

ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان گفت که بانک‌های لبنانی آماده مقابله با هر گونه تحریم‌های جدید از سوی آمریکا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، سلامه در گفت‌وگو با روزنامه الحیات چاپ لندن که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: بانک مرکزی و بانک‌های لبنانی برای مواجهه با هر گونه تحولی در نتیجه تحریم‌ها یا اقداماتی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا در تلاش برای تحریم حزب‌الله و حامیانش آمادگی دارد. وی اظهار کرد: ارزهای خارجی بانک مرکزی بالغ بر 43 میلیارد دلار است و این مبلغ برای جلوگیری از نگرانی در بازار کافی است.

سلامه به روزنامه الحیات گفت: بحران سیاسی در روابط‌ مالی تاثیر می‌گذارد ولی اعلام حمایت از ثبات لبنان و یکپارچگی ملی و اظهارات سعد الحریری مبنی بر بازگشت به لبنان موجب آرامش بازار شد و مشکلی در نقدینگی وجود ندارد.

رئیس بانک مرکزی لبنان تاکید کرد: مدیریت مالی لبنان بر پایه مقابله با حوادث ناگهانی استوار است و در امور بانکی یا ارزی لبنان ثبات وجود دارد.

وی در باره اهداف آمریکا برای تحمیل تحریم‌های سنگین علیه حزب‌الله گفت: سال گذشته از بانک‌ها خواسته‌ایم قوانین مربوط به تحریم‌های آمریکا را مراعات کنند و رهنمودهای مقامات بین‌المللی در رابطه با مبارزه با پولشویی را که توسط بانک‌های خبره به رسمیت شناخته شده، توسعه داده‌ایم.

وی با اشاره به وجود اداره اجرایی در بانک مرکزی لبنان تصریح کرد: قانون جدیدی که در آمریکا مورد بحث قرار می‌گیرد و سپس در شورای نمایندگان و نه در مجلس سنا تصویب می‌شود براساس احکامی است که از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر خواهد شد اما در هر صورت ما متعهد هستیم و نیازی به تدابیر جدید وجود ندارد زیرا مکانیسم‌هایی که وضع کرده‌ایم می‌تواند در همه تحولاتی در این سطح مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما