شناسهٔ خبر: 22607201 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

پور مختار در گفتگو با بولتن نیوز مطرح کرد؛

30 میلیارد دلار قاچاق کولبری است یا مبادی رسمی و گمرک؟

بولتن نیوز

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به حجم زیاد قاچاق به داخل کشور گفت: 30 میلیارد دلار قاچاق کولبری است یا مبادی رسمی و گمرک؟

صاحب‌خبر -

گروه اقتصادی: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به حجم زیاد قاچاق به داخل کشور گفت: 30 میلیارد دلار قاچاق کولبری است یا مبادی رسمی و گمرک؟

30 میلیارد دلار قاچاق کولبری است یا مبادی رسمی و گمرک؟

محمد علی پور مختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به اظهارات مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر اینکه قاچاق رمی در کشور نداریم، گفت: اگر قاچاق از مبادی رسمی وجود ندارد پس از کجا این‌همه قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به آمارهای مختلف قاچاق در کشور گفت: می‌گویند سالانه 15 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود که البته اینجانب معتقدم میزان قاچاق حتی به 30 میلیارد دلار هم می‌رسد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تأکید کرد: آقایان پاسخ دهند که این حجم قاچاق از چه طریق وارد کشور می‌شود.

پور مختار با طرح این سؤال که ایا این میزان قاچاق می‌تواند از طریق کولبری وارد کشور شود، گفت: از این رقم فوقش پنج میلیارد دلار از طریق کولبری وارد کشور شود و بقیه قاچاق از مبادی سمی وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به‌ضرورت جلوگیری از قاچاق کالا به کشور افزود: باید نظارت دقیق بر اظهارنامه‌ها و تطبیق آن‌ها با کالاهایی که وارد کشور می‌شود انجام داد تا جلوی قاچاق را گرفت.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تأکید کرد: علاوه بر نظارت دقیق بر اظهارنامه‌ها و تطبیق آن با کالاها باید از تجهیزات مدرن الکترونیکی و اسکن کالاها و سالم‌سازی محیط کار و کارکنان اقدام کرد تا قاچاق کاهش یابد.

نظر شما