شناسهٔ خبر: 22606824 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ویترین خانواده

صاحب‌خبر -

قیمت نان افزایش می‌یابد اما آرد و گندم نه
ایسنا| رئیس اتحادیه نانوایان سنتی اعلام کرد که براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت انواع نان قطعا افزایش پیدا می‌کند اما در ادامه تصمیم‌گیری‌هایی که در راستای طرح یکسان‌سازی گندم، آرد و نان نیز اجرایی خواهد شد، نانوایان نگران گرانی آرد نباشند.قاسم زراعتکار تأکید کرد: با توجه به این‌که قیمت نان طی 3‌سال گذشته افزایش پیدا نکرده است، مصوبه کارگروه تنظیم بازار در زمینه افزایش ۱۵‌درصدی قیمت قطعا اجرایی خواهد شد.به گفته رئیس اتحادیه نانوایان سنتی، قیمت آرد برای انواع نان بسته به‌ درصد مشخص‌شده، متفاوت است. هر کیلوگرم آرد برای نان‌ بربری ۸۱۵ تومان، برای نان تافتون ۸۱۰ تومان و برای نان سنگک حدود ۷۹۴ تومان است که هیچ‌گونه تغییر قیمتی در این زمینه اعمال نخواهد شد و قیمت گندم نیز برای خبازی‌ها همان کیلویی ۶۶۵ تومان خواهد بود.

شکر گران می‌شود
ایسنا| دبیر انجمن صنفی صنایع قندوشکر اعلام کرد که با وجود تصویب افزایش هشت‌درصدی قیمت شکر هنوز این مصوبه ابلاغ نشده و اعتراض و نارضایتی صنایع در‌ سال آینده قطعا یکی از عوامل کاهش تولید خواهد بود. به گفته بهمن دانایی، اکنون شکر کیلویی 2‌هزار و 520 تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد که با اجرای مصوبه جدید حدود کیلویی 200 تومان به این نرخ اضافه می‌شود و کیلویی 2‌هزار و 722 تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار
خواهد گرفت.

سکه ۱۰هزارتومان دیگر گران شد
شهروند| سکه تمام بهارآزادی با افزایش ۱۰‌هزار تومان به قیمت یک‌میلیون و ۳۵۱‌هزار تومان رسید. دیروز، سکه امامی با افزایش ۷‌هزار و ۵۰۰ تومان به قیمت یک‌میلیون و ۴۲۳ تومان رسید. نیم‌سکه نیز با افزایش ۳‌هزار تومانی با قیمت ۷۱۴‌هزار تومان در بازار عرضه شد.

نظر شما