شناسهٔ خبر: 22606822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ویترین ایران

صاحب‌خبر -

ساماندهی اسکان زلزله‌زدگان
ایسنا| رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: تلاش می‌کنیم بحث اسکان موقت زلزله زدگان استان کرمانشاه را نهایتا دو ماهه جمع کنیم.
علیرضا تابش در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌ها برای ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده در زلزله اخیر استان کرمانشاه، اظهار کرد: خوشبختانه منابع مالی ساخت واحدهای مسکونی آسیب‌دیده تأمین شده است.
او درخصوص نحوه ورود به بازسازی نیز گفت: در مرحله اسکان موقت به دو شکل عمل خواهیم کرد. یا یک سرپناه ۱۲ متری با کمک خود افراد درون واحدهای مسکونی تخریب شده می‌سازیم که بعد به اسکان دایم اضافه می‌شود و یا در روش دیگر به هر فردی که مایل باشد اجاره پرداخت می‌کنیم، مشروط بر این‌که چادرهای خود را جمع کنند. تابش افزود: در مرحله اسکان دایم هم با استفاده از تسهیلات پرداختی، توسط خود مردم واحدها احداث خواهد شد، البته ما هم در مراحل آواربرداری، تهیه نقشه، نظارت و ... کمک خواهیم کرد.

ریالی بودجه نداشتیم
تسنیم| وزیر راه و شهرسازی دلیل اجرایی‌نشدن مسکن اجتماعی را تشریح کرد.
عباس آخوندی در نشست فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با اشاره به خواسته‌های نمایندگان که بیشتر در حوزه سرمایه‌گذاری و اتمام پروژه‌های عمرانی بود، اظهار کرد: حوزه سرمایه‌گذاری اعم از آزاد و فاینانس خارجی است که به دولت بازمی‌گردد و پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی هم از مهم‌ترین خواسته‌هاست که مردم از نمایندگان پیگیری می‌کنند که البته از فاینانس نمی‌توان برای این پروژه‌ها و تملک اراضی بین‌شهری استفاده کرد.
آخوندی به وضع نامساعد وزارتخانه متبوعش در حوزه طرح‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: پروژه‌های راهسازی تا رسیدن به تملک‌ها انجام می‌شود، اما خرید املاک مردم نیاز به اعتبار دارد که به‌علت عدم وجود این اعتبار، پروژه‌ها روی زمین می‌ماند البته قوانینی در زمینه‌های مختلف راه‌سازی تصویب شد اما اجرایی نمی‌شود.
آخوندی درباره نحوه خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه گفت: افرادی که واقعاً پس‌انداز‌کننده باشند می‌توانند خانه‌دار شوند اما برای افراد کم‌درآمد جامعه وزارت راه، طرح مسکن اجتماعی را ارایه کرده بود که به‌علت عدم اختصاص ریالی در بودجه نتوانستیم آن را اجرایی کنیم.

بیمارگونه
در مورد توتال حرف می‌زنند
ایلنا| زنگنه گفت: اگر قرارداد امضا کنیم می‌گویند چرا با خارجی‌ها قرارداد امضا کردید و یک عده نیز فشار وارد می‌کنند که چرا تأخیر می‌کنید و وقتی هم امضا می‌کنیم باز هم به ما انتقاد می‌شود.
وزیر نفت اظهار داشت: ما درحال حاضر به‌طور متوسط بیش از دو و نیم‌میلیون بشکه نفت و میعانات صادر می‌کنیم.
او همچنین گفت: برخی بیمار‌گونه در مورد قرارداد توتال صحبت می‌کنند ما یک قرارداد معتبر داریم که پیش می‌رود عده‌ای فقط دنبال این هستند که بگویند آیا این بیمار می‌میرد و یا زنده می‌ماند.

نظر شما