شناسهٔ خبر: 22606576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حمایت عبدالله از اقدام غنی در برکناری "رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان"

خبرگزاری میزان- در حالی که پارلمان افغانستان برکناری رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان از سوی اشرف غنی را غیرقانونی و مداخله در امور کمیسیون انتخابات افغانستان تلقی کرده است اما «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان از این حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از خامه، اخیرا اشرف غنی با صدور فرمانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان را برکنار کرده است که واکنش‌های گسترده نمایندگان افغان و اتحادیه حقوقدانان افغانستان را در پی داشته است.

نمایندگان افغان اشرف غنی را متهم کرده‌اند که با برکناری رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان برای مهندسی انتخابات این کشور تلاش دارد.

«عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان که برای حضور در نشست امنیتی «هالفیکس» در کانادا به سر می‌برد در واکنش به برکناری «نجیب‌الله احمدزی» گفت: اشرف غنی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان را به درخواست اعضای این کمیسیون برکنار کرده است.

عبدالله تصریح کرد نباید بار دیگر روند انتخابات افغانستان به مشکل برخورده و بر مردم این کشور تحمیل شود.

وی ضمن حمایت از این اقدام اشرف غنی اظهار داشت: امیدوارم که به زودی رئیس جدیدی برای کمیسیون انتخابات افغانستان تعیین شود تا انتخابات بار دیگر به چالش کشیده نشود.

این در حالی است که «همایون» معاون اول پارلمان افغانستان ضمن انتقاد از برکناری رئیس کمیسیون انتخابات گفت: از نظر من احمدزی هنوز رئیس کمیسیون انتخابات است.

پس از آنکه تعدادی از اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان با نوشتن نامه‌ای به ارگ(کاخ) ریاست جمهوری افغانستان خواستار برکناری «نجیب‌الله احمدزی» شدند اشرف غنی با صدور فرمانی احمدزی را از مقام ریاست این کمیسیون برکنار کرد.

اما رئیس برکنار شده کمیسیون انتخابات افغانستان ادعا می‌کند که به دلیل مخالفت با ارگ ریاست جمهوری افغانستان در امور انتخاباتی از مقامش برکنار شده است.

گفتنی است که عبدالله و اشرف غنی همواره درباره تعیین و یا برکناری مقامات افغان اختلاف نظر داشته‌اند، اما این نخستین باری است که عبدالله علنا از اقدامات اشرف غنی در برکناری رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان حمایت کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما