شناسهٔ خبر: 22606383 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

عربستان به دنباله‌روی از سیاست‌های صهیونیست‌ها خاتمه دهد

صاحب‌خبر -

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد بیانیه اتحادیه عرب با فشار عربستان و جوسازی گسترده سیاسی و تبلیغاتی این کشور صادر و خلاف سیاست بسیاری از کشورهای عربی در زمینه گسترش همکاری ها با ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم ختم پدر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی بوکمال گفت: بسیار خوشحالیم که تلاشهای فشرده و جانفشانیها در طول چند سال گذشته در برابر جریان تروریست و افراط گرای بزرگی که جسم امت اسلامی را با سرطان خود مواجه کرده بود، در یکی دو ماه اخیر و روزهای جاری به نتیجه نشسته و به لطف الهی هم در عراق و هم سوریه تقریبا پایان نظامی داعش حاصل شده است.

وی افزود:  این یک موفقیت بزرگ برای همه ملتهای منطقه است و ایران بعنوان کشوری که پیشتاز رویارویی با تروریسم بوده امروز شریک این پیروزی و همراه با همه ملتهای منطقه روزهای شادی را دنبال می کند. خوشحالیم که این روزها مصادف شده با ایام ماه مبارک ربیع الاول و این مژده دیگری برای همه ملتهاست.

معاون وزیر خارجه ایران درباره بیانیه اجلاس اخیر اتحادی عرب هم عنوان کرد: بیانیه ای که صادر شده با فشار عربستان و جوسازی گسترده سیاسی و تبلیغاتی این کشور به نام اتحادیه عرب صادر و خلاف سیاست بسیاری از کشورهای عربی در زمینه گسترش همکاری ها با ایران است.

جابری انصاری تصریح کرد: اگر عربستان کوچکترین اراده ای برای حل مشکلات منطقه دارد آدرس برای حل مشکلات شناخته شده است و بارها هم ما اعلام کردیم پایان دادن دنباله روی از سیاست های رژیم صهیونیستی از سوی عربستان است.

وی ادامه داد : پایان دادن به حمایت گسترده از تروریسم و افراط گرایی در منطقه و حمایت از تلاش های جاری در مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان برای حل بحران های موجود در منطقه ما در قالب روند  آستانه و طرح صلح ها و ابتکارات عمل دیگری که برای بحران یمن و مسائل دیگر منطقه ای مطرح است. 

جابری انصاری تأکید کرد: راه حل ها شناخته شده است و با تکرار ادعاهای دروغین و تحریف واقعیت های بدیهی و صدور بیانیه های تکراری و سراسر دروغی که با اعمال فشار عربستان صادر می شود، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

برچسب‌ها:

نظر شما