شناسهٔ خبر: 22606378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

400 نفر از تسهیلات بنیاد نخبگان استان مرکزی بهره مند شدند

اراک - ایرنا - رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی گفت: با آغاز فعالیت بنیاد نخبگان این استان تا کنون حدود 400 نفر از تسهیلات این مرکز بهره مند شده اند.

صاحب‌خبر -

حامد دیلمی عضدی عصر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تسهیلات در قالب بسته های تحصیلی، بسته های حمایت از اختراعات و جذب در دستگاه های اجرایی و شرکت های دانش بنیان ارایه شده است.
وی ادامه داد: در تسهیلات تحصیلی انواع کمک هزینه تحصیلی، مسکن، فرصت های مطالعاتی، تامین منابع مالی شرکت در همایش های داخلی و خارجی و امکان استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی در اختیار افراد نخبه قرار می گیرد.
رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی افزود: در تسهیلات حمایت از اختراعات، طرح ها، ایده ها و اختراعاتی که از قابلیت تجاری سازی و ثبت شرکت برخوردار هستند، شناسایی و تسهیلاتی در قالب وام بانکی در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: سقف تسهیلات بانکی برای اختراعاتی که به منجر به تشکیل شرکت شود تا حدود پنج میلیارد ریال است.
دیلمی از اجرای طرح شهاب در مدارس پایه ابتدایی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف شناسایی دانش آموزان نخبه و هدایت صحیح آنان در مدارس پایه ابتدایی آموزش و پرورش اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح که از پایه چهارم ابتدایی آغاز می شود در مرحله نخست استعدادهای درخشان شناسایی و بر اساس استعدادهای آنان هدایت تحصیلی صورت می گیرد.
دیلمی عضدی از اجرای 2 برنامه فرهنگی در سال جاری توسط بنیاد نخبگان استان مرکزی خبر داد و گفت: این برنامه ها شامل آیین تکریم مفاخر فرهنگی استان و برنامه تکریم مفاخر ملی است که در استان مرکزی انجام می شود.
بنیاد نخبگان استان مرکزی از سال 90 فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است و وظیفه اجرا و پیگیری برنامه های بنیاد ملی در استان را برعهده دارد.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*

نظر شما