شناسهٔ خبر: 22606071 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

افزایش فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور

صاحب‌خبر -
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روند بارش باران و برف کشور را طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد و گفت: فردا به فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب کشور افزوده می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی سه روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دما پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق استان‌های گیلان و اردبیل در بعضی ساعات با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود.

وی افزود: از اواخر وقت امروز با نزدیک شدن یک سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شروع می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه گفت: در روز سه‌شنبه (۳۰ آبان ماه) به فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب کشور افزوده می‌شود و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب را نیز فرا می‌گیرد و سبب ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می‌شود.

به گفته وظیفه روز چهارشنبه (اول آذرماه) بارش در غرب، جنوب غرب و برخی مناطق سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش در بعد از ظهر امروز در نیمه غربی آذربایجان غربی، کرمانشاه، سنندج، زنجان، همدان و مناطقی از آذربایجان شرقی است و برای مناطق سردسیر شمال غرب کشور بارش به صورت برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: شدت بارش فردا در ایلام کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، جنوب غرب کردستان، شمال مرکزی، جنوب و شرق همدان خواهد بود و بارش در مناطق سردسیر شمال غرب، ارتفاعات غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز به صورت برف پیش‌بینی می‌شود همچنین احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد.

وظیفه تاکید کرد: شدت بارش روز چهارشنبه در ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، بوشهر، شمال و غرب فارس و جنوب کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در پایان با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ آبان ماه) نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود که بیشینه و کمینه دما بین ۱۵ و ۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز چهارشنبه (اول آذرماه) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد، گاهی بارش باران و احتمال رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای ۱۵ و ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما