شناسهٔ خبر: 22606056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه دابو و دشت سر مطرح کرد؛

ضرورت ورود واقفان به حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

حجت الاسلام تقی زاده آملی گفت: اگر می خواهیم اقتصاد خود را در جنگ نابرابر اقتصادی نجات دهیم باید کاری کنیم تا واقفان در حوزه تولید و اشتغال ورود پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همایش یاوران وقف و تجلیل از عملکرد یکساله دست اندرکاران حوزه اوقافی و بقاع شهرستان آمل امشب با حضور رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، امام جمعه دابو و دشت سر، رییس اداره ثبت اسناد و املاک آمل و فعالان حوزه وقف و بقاع متبرکه در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد.

حجت الاسلام محمدهادی بهرامی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در این همایش اظهارداشت: ما می توانیم با وجود وقف های جدید اثبات کنیم مردم اقبال خوبی به وقف دارند و اگر کاستی هم وجود دارد باید آسیب شناسی درستی انجام شود که نیاز می رود در همه حوزه ها اطلاع رسانی شایسته ای صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و زیرمجموعه های آن یکی از فعال ترین نهادهای فرهنگی در کشور هستند که می بینیم بزرگترین مسابقات قرآنی در سطح کشوری و بین المللی از سوی اوقاف انجام می شود و در حوزه فعالیتهای فرهنگی نیز تلاش های ارزنده ای صورت می گیرد که اینها را مدیون واقفان هستیم.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که واقفان خیراندیش از مال خود گذشتند و در مسیری ارزنده و والا قدم برداشتند تا همه مردم از آن استفاده کنند، گفت: نیاز است مردم بدانند اوقاف و زیرمجموعه های آن چه کاری انجام می دهند که اطلاع رسانی از اقدامات یک ضرورت است و باید در حوزه فعالیتهای فرهنگی و پروژه های عمرانی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه متولی مجری و وکیل است که در همه امور باید اذن داشته باشد و نمی تواند نقش مالک را ایفا کند، اظهارداشت: متولی و اوقاف باید بایکدیگر هماهنگ باشند تا کارها به نحوی شایسته پیش رود و ضروری است تا هر وقفی در جای خود هزینه شود.

حجت الاسلام مهدی تقی زاده آملی، امام جمعه دابو و دشت سر در این همایش با بیان اینکه وقف سبب ترویج دین مبین اسلام شده است، گفت: موقوفات به جای مانده برکات و آثار بسیاری دارد که اگر نبودند شاید اثری از اسلام و مسلمانی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه وقف آثار گرانقدری دارد و سبب ترویج اندیشه های ناب اسلام محمدی(ص) می شود، افزود: هیچ فردی در این ملک هستی مالک نیست و واقفان آمدند مال خداوند متعال را برای حضرت حق وقف کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که وقف در حوزه بین الملل می تواند برکات داشته باشد که اثرات ارزشمند آن را در کنگره عظیم اربعین حسینی دیدیم، گفت: واقفان و فعالان حوزه بقاع متبرکه و وقف از انسانهای فرهیخته ای هستند که می توانند سهم بسزایی در ترویج فرهنگ وقف داشته باشند.

حجت الاسلام تقی زاده آملی خاطرنشان کرد: وقف می تواند در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اثرگذار باشد که در گذشته بیشتر وقف ها برای عزاداری امام حسین(ع) بود اما امروز به وقف های جدید در حوزه اشتغال و دیگر امور برای رفع مشکلات جامعه نیاز داریم که سبب تامین عدالت می شود.

امام جمعه دابو و دشت سر اظهارداشت: امروز ضرورت دارد واقفان به داد فقر برسند که سبب جلوگیری از منکرات و فحشا می شود که آمارطلاق در جامعه نگران کننده است.

وی ادامه داد: ادارات و دستگاههای مختلف باید به کمک اوقاف آمده و در راستای ترویج فرهنگ وقف گام بردارند که توسعه و بالندگی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از جمله برکات آن است.

حجت الاسلام تقی زاده آملی تصریح کرد: اگر می خواهیم اقتصاد خود را در جنگ نابرابر اقتصادی نجات دهیم باید کاری کنیم تا واقفان در حوزه تولید و اشتغال ورود پیدا کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل و مجموعه فعالان در این حوزه خاطرنشان کرد: واقفان و فعالان حوزه وقف و بقاع متبرکه زحمات بسیاری صورت می دهند که ضرورت دارد نسبت به امانتی که وجود دارد دقت شده و شفاف سازی لازم از فعالیتها وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این مراسم به پاس قدردانی از تلاشها و زحمات صورت گرفته از فعالان حوزه اوقافی و بقاع متبرکه شهرستان آمل قدردانی به عمل آمد./1314/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما