شناسهٔ خبر: 22605883 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح کرد

بالا بودن آمار تلفات جاده‌ای با تولید شبه خودروهای فاقد کیفیت!/ 97 درصد صنایع قادر به صادرات تولیدات خود نیستند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به این که مهم‌ترین تلفات جاده‌ای در بحث سوانح رانندگی مربوط به تولیدات خودروهای داخلی است، گفت: این امر ناشی از تولید شبه خودروهایی است که از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا منصوری  امشب در همایش بزرگ سالروز تصویب قانون کار در ساوه با بیان اینکه تقویت اقتصاد کشور در گرو افزایش صادرات کالاهای تولیدی در زمینه‌های مختلف است، اظهار کرد: مادامی که اقتصاد کشور وابسته به نفت باشد و واردات بر صادرات پیشی بگیرد وضعیت اقتصاد نامطلوب خواهد بود.

وی با اشاره به این که بهبود اقتصاد کشور نیازمند افزایش تولید و تقویت کیفیت کالاهای تولیدی است، افزود: این مهم باعث شده تا اقتصاد به جای سودآوری بیمار شود.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس بیان کرد: صنایع به جای رونق تولید و صادرات، امروز به سمت ورشکستگی، رکود و بدهکاری حرکت می‌کنند و نیازمند دریافت تسهیلات بانکی هستند.

منصوری گفت: در صنعت خودروسازی کشور علی‌رغم تخصیص امتیازات بالا و مناسب، متاسفانه امروزه شاهد هستیم که یک خودرو برابر استاندارد تولید نشده و قادر به صادرات نیز نیستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به این که مهم‌ترین تلفات جاده‌ای در بحث سوانح رانندگی مربوط به تولیدات خودروهای داخلی است، افزود: این امر ناشی از تولید شبه خودروهایی است که از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیستند.

وی افزود: متاسفانه علی‌رغم پایین بودن هزینه کارگر، برق، آب و گاز در کشور و بالا رفتن دلار، شرکت‌های خودروسازی داخلی قادر به تولید یک خودروی مرغوب و صادرات نیستند.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به تاسیس شرکت رنو در ساوه در آینده‌ای نزدیک اظهار کرد: این مهم با وجود تمامی سنگ‌اندازی و مانع تراشی‌ها برای ایجاد اشتغال برای 6 هزار نفر، تقویت کارخانه‌های قطعه‌سازی خودرو و ایجاد بازار رقابت داخل در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

منصوری نبود مدیریت مناسب، همگام نبودن با تکنولوژی و بی‌توجهی به بازار صادرات را از دلائل عمده اقتصاد ضعیف کشور از سوی صاحبان صنایع عنوان کرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: طبق این اصل، رونق تولید در گرو واگذاری امور مختلف به بخش خصوصی است.

منصوری گفت: واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات دولتی به بخش خصوصی جدای از تقویت بازار رقابت تولید، باعث ارتقای کیفیت تولیدات و بازدهی و سودآوری مطلوب می‌شود.

وی با بیان این که هم اکنون 97 درصد صنایع قادر به صادرات تولیدات خود نیستند، افزود: علت این امر غفلت از بازارهای خارجی و اتکا به تسهیلات بانکی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تامین اجتماعی را سرمایه کارگران دانست و اظهار کرد: بدهی کلان دولت به این سازمان، باعث چالش جدی در پرداخت مستمری بازنشستگان شده است.

منصوری گفت: تقویت توانمندی و مهارت‌ها و بکارگیری و اشتغال افراد متخصص در امور مربوط به آن  تخصص، باعث رونق تولید و صنعت می‌شود.

وی اقتصاد و صنعت را مرتبط با یکدیگر دانست و افزود: اشتغال و اقتصاد پایدار با چرخش پویای چرخ‌های واحدهای صنعتی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ج/

برچسب‌ها:

نظر شما