شناسهٔ خبر: 22605860 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هفته‌پنجم ليگ قهرمانان اروپا امشب آغاز مي‌شود

تلاش رئال و رونالدو براي فرار از بحران

روزنامه جوان

کهکشاني‌ها به اميد پايان دادن به نتايج ضعيف خود به مصاف حريف قبرسي مي‌روند و اميدوارند بازي در زمين آپوئل براي آنها خوش‌يمن باشد.

صاحب‌خبر -
شيوا نوروزي

کهکشاني‌ها به اميد پايان دادن به نتايج ضعيف خود به مصاف حريف قبرسي مي‌روند و اميدوارند بازي در زمين آپوئل براي آنها خوش‌يمن باشد. هفته پنجم ليگ قهرمانان اروپا در حالي از امشب آغاز مي‌شود که منچسترسيتي با هدايت پپ گوارديولا خود را براي کسب يک پيروزي ديگر آماده مي‌کند و دورتموند نيز ميزبان تاتنهام ديگر تيم انگليسي حاضر در اين رقابت‌هاست. 
  
رئال در بحران
تساوي در دربي مادريد، 10 امتياز فاصله با بارسلونا و تداوم ناکامي‌هاي کريس رونالدو در امر گلزني دلايل مهمي هستند براي اينکه وضعيت رئال‌مادريد را بحراني بخوانيم. قوهاي سفيد اوضاع خوبي ندارند. با اينکه زيدان و شاگردانش در ابتداي فصل خود را يکي از مدعيان قهرماني در لاليگا مي‌دانستند، اما گذشت زمان ثابت کرد که روخي بلانکو بيش از آنچه تصور مي‌شود وابسته به ستاره پرتغالي خود است. رونالدو درست از سال 2009 که به جمع کهکشاني‌ها اضافه شد گلزني‌هايش را براي اين تيم آغاز کرد، اما با گذشت 12 هفته از ليگ اسپانيا اين بازيکن فقط يک‌بار موفق به گلزني شده و اين ميزان تأثيرگذاري کريس در نتايج رئال و همچنين سرعت او در بازي نيز به شدت افت کرده است. علاوه بر ضعيف شدن خط حمله، کادر فني با غيبت راموس نيز مواجه است. مدافع متعصب رئال در دربي پايتخت دچار شکستگي بيني شد تا بازي امشب را از دست بدهد. رئال در چهار بازي گذشته خود دو شکست، يک برد و يک تساوي به دست آورده است.

آخرين رويارويي اين تيم در ليگ قهرمانان مقابل تاتنهام بود که با باخت 3 بر يک رئال همراه شد. همين شکست هم تيم زيدان را به رده دوم گروه  H فرستاد. آپول نيکوزيا حريف امشب رئال در قعر گروه قرار دارد و امتياز ميزباني تنها برتري اين تيم به شمار مي‌رود. حساس‌ترين ديدار رويارويي دورتموند و تاتنهام است، بازي که به ميزباني تيم آلماني برگزار مي‌شود و صدرنشين براي حفظ جايگاهش نبايد امتياز از دست بدهد. ديدار رفت 3 بر يک به سود تاتنهام تمام شده، اما اين تيم در ليگ جزيره به آرسنال باخته و با شکست به آلمان سفر کرده است. جالب اينکه زردپوشان دورتموند نيز دو بازي آخر خود در بوندس‌ليگا را به حريفان واگذار کرده‌اند، اما پيتر بوش اميدوار است در حضور هواداران خودي تاتنهام را بدون امتياز بدرقه کنند. پيرامريک اوباميانگ نيز مي‌تواند در اين بازي براي زنبورها به ميدان برود. 
  
توفان سيتي
در گروه F، صدرنشين در خانه از قعرنشين پذيرايي مي‌کند. منچسترسيتي اين روزها در بهترين فرم خود قرار دارد. آبي‌ها در حالي پپ گوارديولا را روي نيمکت خود دارند كه در ليگ جزيره و همچنين ليگ قهرمانان با اقتدار پيش مي‌روند و کسي هم جلودار آنها نيست. اين تيم هر چهار بازي قبلي خود در اروپا را با پيروزي پشت سر گذاشته و از بابت صعود به مرحله حذفي هيچ نگراني ندارد. من‌سيتي در ليگ برتر هم با 9 امتياز اختلاف گام بلندي به سوي قهرماني برداشته است. ژسوس، آگرو و استرلينگ بهترين گلزنان سيتيزن‌ها هستند. شاگردان گوارديولا در اين فصل 40 گل در ليگ جزيره به ثمر رسانده‌اند و درخشش مهاجمان سيتي مهم‌ترين عامل موفقيت اين تيم به شمار مي‌رود. مغرور شدن اصلي‌ترين آفتي است که تيم‌هاي موفق را تهديد مي‌کند. سرمربي من‌سيتي، اما براي مغرور شدن بازيکنانش هم برنامه‌ريزي کرده است: «هيچ وقت در تيم من غرور پيدا نمي‌شود.

من اجازه نمي‌دهم بازيکني در تيمم مغرور شود. اگر اين‌طور شود او را خواهم کشت! سيتي بازيکنان خوبي دارد و ما تلاش مي‌کنيم در هر بازي توپ را در اختيار داشته باشيم و عملکرد خوبي در زمين مسابقه به نمايش بگذاريم.» مصدوميت استونز دغدغه اين روزهاي کادر فني آبي‌هاست: «فکر مي‌کنم استونز حدوداً شش هفته از ترکيب دور است. متأسفانه تعداد زيادي دفاع مياني در ترکيب نداريم، اما روحيه تيم به گونه‌اي است که ما به دنبال راه‌حل براي اين مشکل هستيم.» بعيد است که فاينورد قعرنشين که هر چهار بازي خود را واگذار کرده در زمين سيتي حرفي براي گفتن داشته باشد. شاختار تيم دوم گروه در زمين ناپولي به ميدان مي‌رود. برتري در ايتاليا صعود شاختار به مرحله حذفي را قطعي مي‌کند. 

در ساير بازي‌ها در گروه  E سوياي هفت امتيازي ميزبان ليورپول هشت امتيازي است. گرفتن صدر از قرمزها اصلي‌ترين هدف سويا در اين بازي است. اسپارتاک و ماريبور نيز ديگر ديدار اين گروه را برگزار مي‌کنند. در گروه  G هم بشيکتاش با پورتو و موناکو با لايپزيك مصاف مي‌دهند.

نظر شما