شناسهٔ خبر: 22605767 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی برای پاسخگویی به شهروندان به سامد می‌آیند

اهواز - ایرنا - مدیر مرکز ارتباطات مردمی دولت (سامد) گفت: مدیران کل دستگاه های اجرایی به منظور پاسخگویی به درخواست‌های غیرحضوری مردم که در سامانه سامد ثبت می‌شوند یک روز در هفته در سامد حضور پیدا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

حمید لویمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی در سامد برای پاسخ گویی غیرحضوری به شهروندان یکی از برنامه های جدیدی است که توسط سامانه ارتباطی سامد در حال اجرا است.
وی افزود: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با حضور در سامد از طریق سامانه به صورت غیر حضوری به کسانی که قبلا تماس گرفته‌اند و مشکل خود را مطرح کردند پاسخ می‌دهند.
مدیر مرکز ارتباطات مردمی دولت بیان کرد: طی شش ماهه نخست سال 96 در تماس با 111 در مجموع یک هزار و 659 مورد درخواست ثبت شده است که شش درصد افزایش نسبت به گذشته داشته است.
وی هدف از راه اندازی سامانه سامد را کاهش حضور مردم در هنگام ارایه درخواست عنوان کرد و بیان کرد: مراجعه حضوری به سامد از 500 مورد به 458 مورد کاهش پیدا کرده است.
لویمی توضیح داد: مکاتبات پستی و مکاتباتی که از طریق استاندار به سامد ارجاع شده است از 6 مورد به 522 مورد افزایش داشته است همچنین 167 درخواست طی مراسمی که استاندار و معاونان استاندار حضور پیدا کرده به سامد ارجاع داده شده است.
وی بیان کرد: به طور کلی یک هزار و 606 درخواست در بهار 96 و 2 هزار و 131 درخواست نیز تابستان 96 ثبت شده که نسبت به زمان مشابه 25 درصد افزایش داشته است.
مدیر مرکز ارتباطات مردمی دولت با اشاره به فراوانی نوع درخواستهای مردمی گفت: بیشترین آن‌ها مربوط به درخواست‌های بانکی است که با 489 مورد 23 درصد فراوانی درخواستهای را تشکیل می‌دهد پس از آن درخواست اشتغال با 367 درخواست در رده دوم درخواست ها قرار گرفته است و 17 درصد فراوانی مربوط به حوزه اشتغال است.
وی ادامه داد: 271 مورد درخواست کمک مالی و 121 مورد درخواست درحوزه بهداشت و درمان به ترتیب سومین و چهارمین مورد از بیشترین درخواست های شهروندان است.
لویمی اظهار کرد: 78 مورد درخواست تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفته ن از دیگر در رده پنجم فراوانی درخواست ها قرار دارد و بخشودگی جریمه وام با 50 مورد درخواست بخشودگی ششمین درخواست مردم از سامد است.
وی تصریح کرد: 65 درخواست احداث و ترمیم راه روستایی و امکانت روستایی، 432 مورد درخواست تبدیل وضعیت شغلی، 40 درخواشت بازگشت به کار و 28 درخواست انتقال محل خدمت از دیگر درخواست های مردمی در تماس با سامد بوده است.
مدیر مرکز ارتباطات مردمی دولت اضافه کرد: برقراری مستمری، تاخیر در پرداخت حقوق و مزایا، آبرسانی و آب آشامیدنی، رسیدگی به فاضلاب شهری، به طور کلی یک درصد کل درخواست ها را تشکلبی میدهند
وی با اشاره به دستگاهایی که دارای بالاترین پاسخ داده شده به درخواست ها مردمی هستند گفت: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با پاسخ به 257 مورد از 260 مورد درخواست در صدر پاسخ دهندگان به درخواستها قرار دارد
لویمی ادامه داد: همچنین اداره کل بهزیستی خوزستان، مدیریت شعب بانک ملت خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی،بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیریت شعب بانک صادرات، شرکت توزیع نیروی برق استان، شرکت مخابرات خوزستان و اداره کل شهر سازی به ترتیب از دیگر دستگاه هایی هستند که بیشترین پاسخ گویی را به مردم داشته و شهروندان داشته اند.
سامد سامانه ای است که از طریق شماره تلفن 111، درخواست ها و شکایات ،پیشنهادات اعلام می شود این اطلاعات توسط اپراتور ها در سیستم درج و به ادارات مربوطه توسط سامانه مذکور ارسال می شود که بالطبع باعث کاهش مراجعه حضوری به ادارات و تسریع در رسیدگی به امورات مذکور میشود.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار: کبری آقازری

انتهای پیام /*

نظر شما