شناسهٔ خبر: 22605746 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برنامه‌های دوازدهمین یادبود مرتضی ممیز

- همشهری آنلاین: به‌مناسبت دوازدهمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز و «موسسه‌ هنری ممیز» برنامه‌هایی را در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دوازدهمین یادبود مرتضی ممیز ـ گرافیست، طراح و تصویرگر مطرح ـ سوم آذرماه ساعت 17 در تالار «شهناز» خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این برنامه با سخنرانی مارکوس وایسبک ـ طراح گرافیک و استاد دانشگاه باوهاس وایمار آلمان ـ همراه خواهد بود.

همچنین نمایشگاه تصویرسازی‌های مرتضی ممیز، نمایشگاه آثار مارکوس وایسبک و نمایشگاه منتخبی از آثار  خسرو بیات بخش دیگری از برنامه‌های این موسسه برای دوازدهمین یادبود مرتضی ممیز است که به مدت یک هفته در نگارخانه‌های ممیز، پاییز، زمستان و میرمیران برپا خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این برنامه‌ها به نشانی خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا،  مرتضی ممیز متولد ۴ شهریور ۱۳۱۵ است و در تهران چشم به جهان گشود؛ او طراح گرافیک، تصویرگر، استاد دانشگاه بود. او را پدر هنر گرافیک ایران می‌نامند.

ممیز در سال ۱۳۴۴ از دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد و سه سال بعد گواهینامهٔ طراحی غرفه و ویترین و معماری خود را از مدرسه عالی هنرهای تزیینی پاریس دریافت کرد. او در سالهای پایانی عمر خویش با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد و از ۲۳ آبان‌ماه ۱۳۸۴ برای تازه‌ترین دور شیمی‌درمانی، در بیمارستان آبان تهران بستری شده بود که چند روز بعد حالش رو به وخامت نهاد و سرانجام در سن ۶۹ سالگی روز شنبه پنجم آذر ماه ۱۳۸۴ درگذشت. پیکر مرتضی ممیز، هفتم آذرماه، تشییع و در باغبان‌کلا، واقع در کردان کرج، به‌خاک سپرده شد.

برچسب‌ها:

نظر شما