شناسهٔ خبر: 22605581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه تبریز در جریان مرمت مسجد کریم‌خان قرار گرفت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با حضور در مسجد تاریخی کریم‌خان تبریز از نزدیک در جریان عملیات مرمت و بازسازی این مکان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز با حضور در مسجد تاریخی کریم‌خان تبریز از نزدیک در جریان عملیات مرمت و بازسازی این مکان قرار گرفت و اظهار داشت: مشارکت خیرین در بازسازی مساجد استان قابل توجه است.

وی با بیان این‌که طرح مرمت و بازسازی مسجد کریم خان تبریز پیشرفت خوبی دارد، اما برای بهره برداری کامل نیازمند توجه ویژه شهردای تبریز است، خاطرنشان کرد: این مسجد هم قدمت تاریخی دارد و هم نقش محوری در برنامه های فرهنگی و مذهبی شهر ایفا می کند که بایستی به زودی بازگشایی شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه این مسجد قدمتی ۲۰۰ ساله دارد، گفت: به سازه این بنای تاریخی در جریان احداث ایستگاه متروی تبریز در میدان شهید بهشتی خسارتی وارد شد که به همت خیران، مردم و دستگاه های مسؤول از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی و گردشگری مرمت و بازسازی آن در حال اتمام است.

وی با تأکید بر تملک دو باب مغازه واقع در حاشیه ورودی این مسجد از سوی شهرداری تبریز، گفت: این مسجد آبروی تبریز است و باید اقدام لازم برای مرمت و بازسازی هرچه بهتر آن صورت گیرد، ضمن این‌که قدمت تاریخی این مکان مقدس امتیاز ویژه ای محسوب می شود که در آستانه رویداد بین المللی تبریز 2018 قابل توجه است.

همچنین حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از روند مرمت مسجد کریم خان تبریز اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن مسجد کریمخان در بافت تاریخی شهر، پس از اتمام عملیات مرمتی این مسجد در میان میدان قرار گرفته و زیبایی و شکوه ویژه ای به آن خواهد بخشید.

وی با بیان این‌که مسجد کریمخان، متعلق به دوره قاجاریه بوده و در سال ۸۳ به شماره ۱۱۱۵۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، گفت: بندکشی، نماسازی، تعویض درب و پنجره های فلزی با چوبی، پوشش آجری پشت بام و حذف سنگ مرمر اضافه شده به ستون ها از جمله اقدامات مرمتی این مسجد بوده است./935/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما