شناسهٔ خبر: 22605002 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

آيا مي دانيد؟

صاحب‌خبر -

 طراحي کابين بويينگ 777 با صندلي‌هاي برقي و کرم مرطوب کننده

يک شرکت هواپيمايي طراحي داخلي ناوگان بويينگ 777 خود را تکميل کرده است. اين هواپيما مجهز به کابين‌هاي جداگانه با صندلي‌هاي برقي و کرم مرطوب کننده است.

به گزارش آنا، شرکت هواپيمايي امارات پروژه چند ميليون دلاري ارتقاي ناوگان بويينگ 777 خود را تکميل کرده است. در اين پروژه، طراحي داخلي هواپيماها با توجه به اتاق خودروي مرسدس بنز کلاس اس انجام شده است. بويينگ با همکاري «راک ول کولينز»، پاناسونيک، استوديو طراحي ژاک پير جين و شرکت طراحي تيگو طراحي داخلي ناوگان را برعهده داشته است.

در بخش «First class» کابين‌هاي کاملا جداگانه با صندلي‌ها و سيستم سرگرمي جديد طراحي شده است. در اين بخش شش کابين با مساحت 3/72 مترمربع در نظر گرفته شده است که درهايي کشويي دارند.

صندلي‌هاي به کار رفته در کابين‌ها کاملا الکتريکي هستند و مي‌توان پشتي صندلي را تنظيم کرد. همچنين براي مسافران اين بخش لباس راحتي در نظر گرفته شده است که در بافت آن هزاران ميکروکپسول ريز وجود دارد و نوعي کرم مرطوب کننده از خود ترشح مي‌کنند.

پنجره‌هاي اين بخش نيز مجهز به نمايشگرهاي ويدئويي هستند که تصاوير واقعي را از دوربين‌هاي خارج هواپيما براي مسافران نمايش مي‌دهد. علاوه بر آن يک سيستم اطلاعات با نمايشگر 32 اينچ ال‌سي‌دي وجود دارد و 2500 کانال تلويزيوني را نمايش مي‌دهد.

همچنين هدفون‌هاي ضد سروصدايي به مسافران اين بخش ارائه مي‌شود که به طور مخصوص براي اين هواپيما ساخته شده‌اند.

بخش «Class S» اين ناوگان 42 صندلي دارد که قسمت پاييني آن به طور الکتريکي کنترل مي‌شود. در بخش تجاري نيز نمايشگرهاي ال سي دي 23 اينچي و پورت‌هاي شارژ دستگاه ديجيتال وجود دارد. در بخش اکونومي 306 صندلي با طراحي ارگونوميک وجود دارد.

همچنين در طراحي جديد فضاي داخلي از رنگ‌هاي روشن‌تر و سيسم نوردهي جديد استفاده شده است. شرکت امارات صاحب 165 بويينگ 777 است و بزرگترين ناوگان تجاري اين هواپيما را در اختيار دارد.

نظر شما