شناسهٔ خبر: 22604800 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی بهره برداری شد

مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی دوشنبه با حضور استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرمانداران در سالن فرماندهی و کنترل حوادث استانداری افتتاح شد.

صاحب‌خبر - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی استاندار در این نشست اظهار داشت: این مرکز با هدف تسریع در روند کنترل، نظارت و مدیریت مباحث مختلف در مواقع بروز حوادث و بحران های احتمالی و هم چنین کنترل ترافیک و حوادث جاده ای در شرایط عادی است.
وی افزود: انتظار ما از تمام مردم و مسئولان، ایجاد هم افزایی و همکاری برای حل مشکلات و مسائل مربوط به زلزله 23 اردیبهشت استان است تا هر چه سریعتر آثار به جای مانده از آن برطرف شود.
وی خطاب به مدیران عضو شورای هماهنگی مئیریت بحران استان تاکید کرد: طی 48 ساعت آینده یک تیم کامل برای ارائه آمار دقیق و بررسی آخرین وضعیت به مناطق زلزله زده استان اعزام شوند و فرمانداران هم آمار دریافتی از دهیاران را با آمار بنیاد مسکن مقایسه و اختلافات آماری احتمالی را هر چه سریع تر بررسی کنند.
وی ادامه داد: امیدواریم مشکلات افرادی را که هنوز در چادر اسکان دارند، طی 15 روز آینده حل کنیم تا آنان نیز در محیط های بسته اسکان یابند.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی هم چنین تاکید داشت: روند ارزیابی کارشناسی پرونده های معرفی شده به بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات به شکل مرحله ای باید حداکثر 72 ساعت باشد.
صالحی خاطر نشان کرد: روند ارائه تسهیلات صندوق کارآفرینی نیز به افرادی که در زلزله اردیبهشت ماه امسال کسب و کارشان متحمل خسارت شده است، باید تسریع یابد.
پیگیری مشکلات تسهیلات بازسازی در سازمان مدیریت، افزایش همکاری بانک ها و بیمه ها و همچنین برطرف ساختن اختلافات آماری دستگاه های متولی از تاکیدات صالحی در این نشست بود.
در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز به‌کارگیری برنامه‌های پیشگیرانه همانند ارتقای سطح دانش و اطلاعات مردم در مواجهه با شرایط بحرانی و حوادث احتمالی را در کاهش تلفات و خسارات بسیار موثر دانست.
محمد حسین علی نیا به افتتاح مرکز مانیتورینگ ساختمان مدیریت بحران استان اشاره داشت و گفت: 22 دوربین بین راهی، دو دوربین در سطح شهر بجنورد و دو دوربین در محل بش قارداش و شهربازی به مرکز کنترل راه های استان و پلیس راه متصل شده است و تمامی این دوربین ها در این مرکز با هدف افزایش سرعت تصمیم گیری در مدیریت شرایط بحرانی و بروز حوادث احتمالی به نمایش گذاشته می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم اظهار داشت: اعتبارات سال گذشته مدیریت بحران خراسان شمالی 22 میلیارد تومان و امسال 15 میلیارد تومان بوده که تمام آن هم ابلاغ شده و از اعتبارات سال گذشته بیش از 6 میلیارد تومان یعنی حدود 29 درصد آن تخصیص یافته است.
مجید پورعیسی افزود: برای تبیین نقش دستگاه های اجرایی و نظارتی در مقاوم سازی پروژه های عمرانی استان باید در حوزه های فنی و اجرایی سازوکارهای لازم پیش بینی شود و تیمی کامل برای تربیت نظام فنی و اجرایی در مناطق شهری و روستایی با حضور کارشناسان مربوط شکل بگیرد.
وی به برگزاری نشست های مختلف با مدیران بانک های عامل و دستگاه های اجرایی متولی در بحث بازسازی مناطق زلزله زده هم اشاره داشت و گفت: امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات مرتبط با پرداخت تسهیلات برطرف و روند کار تسریع شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هم از تفاهم نامه استانداری و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران برای احداث مرکز لرزه نگاری در بجنورد و 4 ایستگاه مرتبط در استان خبر داد.
حسین عظیمی در ادامه به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده، روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل، تفاهم نامه های منعقد شده برای رصد رخدادهای زلزله و بررسی وضعیت پهنه بندی لرزه ای بجنورد، روند پرداخت غرامت بیمه ها و تسهیلات صندوق کارآفرینی و هم چنین میزان و نوع هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی تخصیص یافته به این بخش پرداخت.
گفتنی است، بر اساس گزارش بنیادمسکن استان، از آغاز فرایند بازسازی واحدهای تخریب شده در اثر زلزله 23 اردیبهشت ماه تاکنون برای 1080 واحد گواهی پایان کار صادر و مالکان در آن ها ساکن شده اند که از این تعداد 594 واحد احداثی و مابقی تعمیری بوده است.
زلزله 23 اردیبهشت امسال خراسان شمالی 2 کشته و بیش از 400 مصدوم داشت.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما