شناسهٔ خبر: 22604732 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه نزدیک به دولت ترکیه:

بیش از پنج هزار تروریست آمریکایی و اروپایی در صفوف معارضان سوری حضور دارند

آنکاراـ ایرناـ روزنامه ینی شفق ترکیه در گزارشی نوشت: بیش از پنج هزار تروریست آمریکایی و اروپایی (نظامیان کشورهای اروپایی عضو ناتو) در صفوف نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و معارضان کُرد سوری حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در گزارشی نوشت: کشورهای اروپایی عضو ناتو و آمریکا از 30 سال گذشته به نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و سایر گروه های تروریستی خاورمیانه سلاح ارسال می کنند و امروز نیز به این کار خود در سوریه ادامه می دهند.
به نوشته این رسانه، بسیاری از عناصر خارجی پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) حاضر در منطقه کوبانی، پیش از این به عنوان سرباز ناتو جهت تامین امنیت به کشورهای افغانستان، لیبی و عراق اعزام شده بودند.
به نوشته این رسانه، کشورهای اروپایی عضو ناتو و آمریکا با حمایت از گروه تروریستی پ.ک.ک و سایر گروه های تروریستی خاورمیانه، به بهانه کمک به مردم عراق و سوریه، با تاسیس بیش از 500 انجمن با مدیریت سربازان سابق ناتو، به اقداماتی نظیر قاچاق مرزی، آموزش و استخدام ستیزه جویان و پشتیبانی لجستیکی عناصر تروریستی پرداختند.
این رسانه نزدیک به دولت ترکیه مدعی شد: بخش مهمی از نیروهای پ.ک.ک هم مانند گروه داعش از عناصر تروریستی کشورهای اروپایی عضو ناتو و آمریکا هستند که تعداد آنها به بیش از پنج هزار نفر می رسد.
ینی شفق اضافه کرد: در گروه تروریستی داعش در طول سال های 2016 ـ 2014 بیش از 15 هزار تروریست خارجی از کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، انگلیس و آلمان حضور داشتند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*

نظر شما