شناسهٔ خبر: 22604674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگرانی برنامه جهانی غذا از افزایش آمار کشته شدگان در یمن به دلیل حصر

تهران - ایرنا - خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «استفان آندرسون» رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در یمن روز دوشنبه اعلام کرد که میلیون ها یمنی با خطر مرگ و میر ناشی از دسترسی نداشتن به کمک های مورد نیاز به دلیل محاصره این کشور عربی رو به رو هستند.

صاحب‌خبر -

وی در تماسی تلفنی از صنعا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، این مساله ناراحت کننده است که میلیون ها یمنی به دسترسی مداوم به کمک های انسانی وابسته اند.
وی یادآور شد که از جمعیت 26 میلیونی یمن، حدود 17 میلیون تن نمی دانند وعده بعدی غذایی شان از کجا تامین می شود و هفت میلیون یمنی نیز به طور کامل به کمک های غذایی نیاز دارند.
پروازهای حامل کمک های بشردوستانه به بخش های شمالی یمن به دلیل محاصره این کشور از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان متوقف شده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، عربستان پس از انتقادهای گسترده بین المللی در مورد حصر یمن، اعلام کرد که بنادر و فرودگاه های یمنی را که در کنترل نیروهای انصارالله نیستند، باز می کند.
از سویی به گفته مقام های امنیتی و منابع قومی یمن، حمله هوایی یکشنبه شب ائتلاف عربی به استانی در شمال یمن باعث کشته شدن 10 غیرنظامی شامل چهار زن و دو کودک شد.
این ائتلاف عربی در سال 2015 جنگ با نیروهای انصارالله و حملات هوایی به یمن را آغاز کرد که بر اثر آن شمار زیادی غیرنظامی کشته و زخمی شدند.
اروپام**9109*شبس*1488 *مترجم: نیره مجیدی راد*انتشاردهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما