شناسهٔ خبر: 22604548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تمرین مشترک نظامی نیروی دریایی ایران و پاکستان برگزار می‌شود

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: تمرین مشترک نظامی نیروی دریایی ایران و پاکستان با حضور ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در بندرعباس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیردریادار دوم حسین آزاد عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت، اظهار داشت: ناوچه دهشت و کشتی بادبانی رهنورد از پاکستان برای انتقال تجربه و دانش، افزایش امنیت در منطقه و ارتقاء روابط بین دو کشور، امروز وارد بندرعباس شد.

وی افزود: تمرین مشترک نظامی، دیدار با نماینده، ولی فقیه در هرمزگان و استاندار هرمزگان و بازدید از اماکن فرهنگی و گردشگری استان از برنامه‌های این ناوگروه در مدت پنج روز اقامت در بندرعباس است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ادامه داد: سفرهای دریانوردی نظامی از دیرباز بین ایران و پاکستان برقرار است و این سفر‌ها باعث نزدیکی بیشتر فرهنگ دو کشور که اشتراک‌های دینی و ملی زیادی دارند، شده است.

آزاد تصریح کرد: در چهار سال گذشته ۱۴ ناوگروه خارجی با پیام صلح و دوستی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفته است.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان نیز بیان داشت: ارسال پیام صلح و دوستی مردم پاکستان به مردم ایران و تبادل تجربه بین دو نیروی نظامی از مهمترین اهداف سفر این ناوگروه به ایران است.

کاپتان خالد پرویز افزود: نیروی دریایی دو کشور از قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین نیرو‌های دریایی منطقه و جهان هستند و امیداریم که این سفر‌ها موجب افزایش ارتباط دوستانه بین دو کشور ایران و پاکستان شود.

نظر شما