شناسهٔ خبر: 22604510 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صنعتگران خراسانی از تخفیف ورزشی مالیات بر ارزش افزوده استفاده نمی کنند

مشهد- ایرنا- رئیس اداره مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: صاحبان صنایع در این استان از مفاد دستورالعمل اجرایی تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده مبتنی بر استرداد و تهاتر 10 درصد این عوارض به آنها بخاطر فعالیتهای ورزشی، استفاده نمی کنند.

صاحب‌خبر -

حسین حقیقی روز دوشنبه در نشست مشترک صاحبان صنایع و مسئولان و نمایندگان تشکلهای کارگری خراسان رضوی به منظور آشنایی با مزایای مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده، افزود: براساس تبصره مذکور واحدهای تولیدی که به منظور ارتقاء مهارت و سلامت کارکنان خود بابت ایجاد، تکمیل، تجهیز توسعه و نگهداری مراکز آموزشی و ورزشی و یا استفاده از امکانات سایر مراکز و همچنین اجرای آموزش و ورزش هزینه کنند، می توانند نسبت به 10 درصد عوارض تا سقف هزینه های انجام شده درخواست تهاتر و یا استرداد نمایند.
وی ادامه داد: این قانون تنها شامل سه درصد عوارض تشکیل دهنده 9 درصد مالیات ارزش افزوده می شود و اسناد و مدارک هزینه های مذکور باید در دفاتر روزنامه و کل، درآمد و هزینه ثبت شده باشد تا مورد تایید قرار گیرد.
رئیس اداره مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی همچنین بر لزوم رعایت کامل مفاد این آئین نامه اجرایی برای بازگشت عوارض مذکور به صنایع تاکید و بیان کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی استان ازاین تبصره استفاده کرده اند اما این میزان بسیار کم است و اعلام رقم استرداد و یا تهاتر صورت گرفته مالیات بر ارزش افزوده این واحدها به رسانه ها فعلا امکانپذیر نیست.
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: واحدهای مختلف دراستان می توانند از این امتیازات استفاده کرده و خدمات متنوع ورزشی و آموزشی را در اختیار زیرمجموعه خود قرار دهند اما به دلیل عدم اطلاع رسانی قوانین به صاحبان صنایع از این تسهیلات استفاده نشده است .
محمود حکمتی پور افزود: بسیاری از معضلات کارگری بواسطه سختی کار برای این قشر رخ نمی دهد لذا هر آنچه کارآفرینان به حوزه ورزش توجه بیشتری کنند می توانند از بسیاری از خسارات و ضایعات رخ داده در حین کار بکاهند.
وی گفت: کارگاهها موظف هستند نسبت به ایجاد فضای فرهنگی و ورزشی مبالغی را در قالب ماده 154 قانون کار به حساب خزانه واریز کنند. از محل این ماده قانونی و درآمد حاصل از مجموعه های ورزشی کارگران استان و صرفه جوییهای صورت گرفته در آنان طی دهه های گذشته اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی توانسته هفت مجموعه ورزشی کارگران در شهرهای چناران، تربت حیدریه ، تربت جام ، گناباد، سبزوار، نیشابور و قوچان ایجاد کند.
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: عملیات اجرایی مجموعه ورزشی کارگران در شهرستان کاشمر آغاز شده و با توجه به اهمیت مناطق محروم و مرزی استان راه اندازی این مجوعه های ورزشی در شهرستانهای تایباد و سرخس در دستور کار قرار دارد و در راستای تحقق این مهم از واحدهای تولیدی و صنایع استان یاری می طلبیم.
وی همچنین به میزبانی مسابقات قهرمانی فوتبال کارگران کشور در آذر ماه آتی اشاره و بیان کرد: علاوه بر استعداد ورزشی گسترده استان و میزبانیهای اینچنینی تکمیل و تبدیل مجموعه ورزشی قاسم آباد مشهد به دهکده ورزشی در دستور کار قرار دارد.
حکمتی پور گفت: سالانه 45 هزار نفر از جمعیت کارگری خراسان رضوی از امکانات ورزشی استان استفاده می کنند. تابستان گذشته نیز چهار هزار و 900 نفر از فرزندان عزیز کارگران از همین مجموعه ها بهره مند شدند.
بالغ بر یک میلیون نفر جمعیت کارگری خراسان رضوی به امکانات 9 مجموعه ورزشی کارگران در سطح این استان دسترسی دارند.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858

انتهای پیام /*

نظر شما