شناسهٔ خبر: 22604445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون استاندار خراسان‌ شمالی:

سنگ اندازی در مسیر توسعه خراسان شمالی قابل قبول نیست

R7719/P1377/S6,55/CT12

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: تنگ نظری و سنگ اندازی در مسیر توسعه خراسان شمالی از سوی هر کسی باشد، پذیرفتنی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی مهرداد ابراهیمی در جلسه ستاد توسعه مردمی استان که با هدف بررسی موانع توسعه استان برگزار شد، اظهار داشت: انتظار داریم نگاه همه مدیران و اعضای این ستاد، نگاهی ملی و توام با سعه صدر و وسعت نظر باشد زیرا نباید در مسیر پیشرفت این استان شاهد تنگ نظری هایی از سوی مدیران و دستگاه های اجرایی باشیم.

وی افزود: اگر سرمایه گذار پروژه ای را آغاز می کند نباید با نگاه سوددهی این پروژه برای سرمایه گذار سنگ اندازی کرده و تنگ نظری داشته باشیم بلکه باید با تسریع در روند پروژه برای راه اندازی پروژه های بعدی برای سرمایه گذار ایجاد انگیزه، میل و رغبت کنیم.

ابراهیمی اظهار داشت: اگر این پروژه ها ایجاد نشود در شهر گردش مالی انجام نمی شود ضمن این که میزان درآمد سرانه مردم این استان از متوسط کشوری پایین است؛ بنابراین باید با همکاری در تسریع روند پروژه ها به دنبال ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود گمرک ریلی در استان، بخشی از صادرات ما از دیگر استان ها انجام می شد که با پیگیری های به عمل آمده گمرک ریلی استان درشهرستان جاجرم فعال شده است.

وی با اشاره به وجود 302 کیلومتر مرز مشترک این استان با ترکمنستان، تاکید کرد: تلاش های فراوانی برای بازگشایی معبر مرزی با این کشور انجام شده که با حل شدن موضوعات ملی که در میان است؛ این مهم محقق خواهد شد. 

 ابراهیمی به سفر نمایندگانی از ستاد سرمایه گذاری استان به ترکمنستان اشاره و تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد تا افرادی از ستاد توسعه استان نیز در این سفر حضور داشته باشند.

وی در خصوص راه اندازی پرواز شبانگاهی در فرودگاه بجنورد نیز گفت: مکاتباتی با شرکت های هواپیمایی انجام شده ولی به دلیل مسائل فنی تاکنون این امر، امکان پذیر نشده است. 

وی تصریح کرد: به دنبال چارتر کننده هستیم و حتی در این حوزه آمادگی ارائه تسهیلات بانکی نیز وجود دارد ولی هنوز سرمایه گذاران در این خصوص اعلام آمادگی نکرده اند .

وی بیان کرد: به جای به کار بردن کلمه ستاد توسعه از واژه شورای توسعه مردمی استفاده شود و شهرستان ها نیز نمایندگانی برای حضور در این جلسات داشته باشند و در هر جلسه ای نیز موضوع دستورکارهای آن کاملا مشخص باشد تا به سهولت بتوان در مورد آن ها تصمیم گیری کرد.

ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص محور بجنورد به جنگل گلستان نیز اظهار داشت:از زمان تصدی مهندس صالحی استاندار خراسان شمالی،57 کیلومتر زیر بار ترافیک رفته که 52 کیلومتر دیگر باقی مانده است. وی افزود:از این 52 کیلومتر باقی مانده تا پایان همین ماه 20 کیلومتر آن زیر بار ترافیک می رود و با پیگیری های استاندار خراسان شمالی 8 میلیارد تومان اعتبار برای سه پیمانکار در حال کار این محور داده شده که امیدواریم تا پایان سال 30 کیلومتر زیر بار ترافیک برود.

ابراهیمی در ارتباط با موضوع سفرهای مدیران ملی به این استان نیز خاطرنشان کرد:سفر مدیران ملی به این استان بهترین رهاورد تلقی شده که می تواند دستاوردهای خوبی را برای مردم استان رقم بزند. وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 240 مدیر ملی به این استان سفر داشته اند، افزود:از طریق همین رفت و آمدهای مدیران، سال گذشته توانسته ایم در بخش جذب اعتبار تملک صددرصد تخصیص داشته باشیم و لذا در حال حاضر مشکل اعتباری در این بخش نداریم.

ابراهیمی با بیان این که برای سفر پروفسور سمیعی در یکی از کانال های فضای مجازی استان شیطنت های خبری شده، گفت: نباید از شخصیت برجسته ای همانند پروفسور سمیعی که پست مدیریتی در این کشور ندارند، انتظار کمک های مالی داشت زیرا شخصیت پروفسور سمیعی فراملی و بین المللی است. وی تصریح کرد: حضور پروفسور سمیعی در خراسان شمالی، قبول اعطای عنوان شهروند افتخاری و به عهده گرفتن تربیت چندین دانشجوی پزشکی از بهترین ثمرات این سفر معنوی است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: برای مبارزه با موضوع مواد مخدر باید تلاش های شبانه روزی، تلاش و جدیت را در راس کارها و فعالیت های خود قرار دهیم و با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم اقدام به حل مشکلات این حوزه کنیم.

 وی در پایان سخنان خود عشق به کار و جدیت و تلاش های شبانه روزی را رمز موفیت هر چه سریع تر این استان عنوان کرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه هر یک از اعضای ستاد توسعه مردمی به بیان دغدغه هایی در حوزه های مختلف پرداختند و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار پس از استماع این دیدگاه ها به تک تک موارد پاسخ های صریح و شفاف داد.

انتهای پیام/

نظر شما