شناسهٔ خبر: 22604270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بزرگ ترین رویداد علمی و خیری جهان به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد از برگزاری مسابقه علمی پژوهشی کن استراکشن به میزبانی یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد میرفخرالدینی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد از برگزاری مسابقه علمی پژوهشی کن استراکشن به میزبانی یزد خبر داد.

میرفخرالدینی با اشاره به اهمیت و جایگاه مسابقات علمی پژوهشی کن استراکشن در جهان، اظهار داشت: این رویداد پتانسیل لازم برای معرفی توانمندی های دانش طراحی ایران به دنیای علم را دارد.

وی افزود: برنامه ریزی ها و اقدامات مناسبی به منظور برگزاری این مسابقات در یک سطح کمی و کیفی بالایی صورت گرفته است.

میرفخرالدینی ادامه داد: امیدوارم در این مسابقات بتوانیم با ساخت یک ابر سازه با قریب به ۳۰۰ هزار کنسرو غذایی، رکورد گینس را نیز ثبت کنیم و در این زمینه رایزنی های لازم نیز با مسئولان گینس به عمل آمده است.

وی با اشاره به برگزاری این رقابت ها در تاریخ ۹ آذر ماه سال جاری گفت: تیم ها از زمان شروع مسابقات در فرصتی دو روزه اقدام به ساخت سازه از کنسروهای غذایی می کنند که پس از داوری ازسوی کمیته داوران مسابقات، عموم مردم می توانند از این سازه ها بازدید کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد تصریح کرد: پیش بینی می شود قریب به ۱۰۰ تیم شش نفره در این مسابقات به رقابت بپردازند و در پایان حائزین مقام های اول در پنج گرایش به موسسه بین المللی Canstruction نیز معرفی می شوند.

میرفخرالدینی با اشاره به جایگاه و اهمیت جهانی این مسابقات بیان کرد: این رویداد، پتانسیل لازم برای معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای و توانمندی های دانش طراحی ایران به دنیای علم را دارد.

وی افزود: از هم‌اکنون بسیاری از انجمن های علمی و پژوهشی جهان منتظر برگزاری این رقابت ها هستند و اخبار و رویدادهای آن را پیگیری می کنند.

میرفخرالدینی با اشاره به اینکه سازه‌های این مسابقات در عین زیبایی و پایداری، می توانند ابزاری برای انتقال مفاهیم گوناگون باشند، تصریح کرد: با توجه به بعد جهانی این مسابقات، می توان با استفاده از الگوبرداری از نمادهای مذهبی و بناهای تاریخی در طراحی این سازه ها، نسبت به معرفی ارزش های معنوی و میراث فرهنگی و تاریخی این مرز و بوم اقدام کرد.

 مسابقات Canstruction مسیری برای همکای و اتحاد صنعت طراحی است که از این طریق مهندسان و طراحان قادر به ارائه بصری ایده های طراحی خود هستند و با تکیه بر انجام کار گروهی، واسط بین صنعت و دانشگاه می شوند.

انتهای پیام/ ی

 رقابت ۱۰۰ تیم شش نفره در مسابقه علمی پژوهشی کن استراکشن

نظر شما