شناسهٔ خبر: 22604262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

محیط خانواده‌ برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نباید پلیسی شود

R7877/P1377/S6,71/CT11

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش از ظرفیت های بالایی در برخورد و کنترل آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان برخوردار است گفت: محیط خانواده‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نباید پلیسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مهدی حاجتی عصر امروز در اختتامیه همایش مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس در رشت اظهار داشت: همه دستگاه‌های ذیربط  باید خود را در استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش در برخورد و کنترل آسیب‌های اجتماعی متعهد بدانند. 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان سرفصل‌های مربوط به مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در کشور را برشمرد و عنوان کرد: فرار از مدرسه و خانه، گرایش به خودکشی و گرایش به مصرف انواع مواد مخدر از جمله آسیب‌های اجتماعی است که قشر دانش آموز را به‌شدت تهدید می‌کند.

حاجتی مهمترین کار فرهنگی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی را بیان کرد و ابراز داشت: شناخت معضلات موجود در جامعه و آموزش مهارت‌های برخورد با این آسیب‌ها مانند مهارت "نه گفتن" از جمله مسایلی است که باید به دانش آموزان در محیط خانه و مدرسه تعلیم داده شود.

وی تخریب ارتباطات عاطفی در بین اعضای خانواده را بسیار خطرناک دانست و افزود: خانواده‌های ایرانی در گذشته با داشتن ارتباطات بسیار عمیق بین اعضاء در معرض آسیب‌های بسیار کمتری قرار داشتند و دشمن در این سال‌ها با روش‌های گوناگون سعی در تخریب و از بین بردن بنیان خانواده را داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در دنیای امروز که تبادل اطلاعات به سرعت انجام می‌شود و وسایل ارتباط جمعی به آسانی در اختیار همگان از جمله دانش آموزان قرار دارد اولیاء، مربیان و مسئولان فرهنگی کشور نیز باید برنامه‌ریزی دقیق‌تر و همه جانبه‌تری در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نباید جو خانواده‌ها برای مقابله با این آسیب‌ها پلیسی شود اظهار داشت: اگر آگاه‌سازی در بین اولیاء دانش آموزان در سطح پایینی باشد مصونیت‌بخشی نیز در قشر دانش آموز کاهش می‌یابد و این وظیفه و رسالت آموزش و پرورش را در برخورد با این معضلات دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما