شناسهٔ خبر: 22604244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد اعلام کرد:

دفن ۱۰۰میلیون تومان ازعوارض شهروندان در میدان امام رضا(ع) بجنورد

بجنورد- عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: یک صد میلیون تومان از عوارض پرداختی شهروندان در میدان امام رضا(ع) بجنورد مدفون شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا باغچقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سال‌های اخیر که طرح‌های مختلفی برای میدان امام رضا (ع) مطرح بوده، صرفاً به‌منظور اجرای زیرساخت‌های بتنی در این میدان بیش از یک‌صد میلیون تومان هزینه انجام‌شده که با اقدام اخیر شهرداری بجنورد این هزینه‌ها، دفن شد.

باغچقی بابیان اینکه هزینه‌های اجرایی در این میدان از محل عوارض دریافتی از مردم و محل بیت‌المال انجام‌شده است، افزود: دفن این هزینه به شکل عجیب و بدون برنامه‌ریزی بوده است.

وی تصریح کرد: میدان امام رضا (ع) که نزدیک به چهار سال گذشته به‌منظور ساخت تخریب شد و شهرداری برای این پروژه اعتباری پیش‌بینی کرد و المان آن بعد از طراحی به مرحله اجرا رسید.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: در برهه‌ای از زمان شهرداری قصد داشت قراردادی با ترک تشریفات مناقصه با شرکتی منعقد کند که شورای دوره چهارم به‌منظور عدم تضییع حقوق شهروندی و رعایت آیین‌نامه مالی با قرارداد مذکور مخالفت کرد و خواستار انجام مناقصه قانونی جهت اجرای المان شد اما به دلایلی توسط هر دو مدیریت به سرانجام نرسید.

وی بابیان اینکه اصولاً برای اجرای هر طرحی ابتدا باید مطالعه و بررسی طرح انجام شود، گفت: متأسفانه برای این میدان قبل از بررسی جزئیات اجرا، تهیه و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، اقدام به تخریب شد و در حال حاضر پس از گذشت نزدیک به چهار سال از تخریب این میدان و نیز هدر رفت هزینه‌های بیت‌المال در این زمینه دوباره به نقطه صفر رسیدیم.

 باغچقی افزود: قبل از این شاهد بودیم با اجرایی نشدن این طرح و تنها با کشیدن ایرانیت به دور میدان، منظر بصری در ورودی و خروجی شهر آلاینده‌ای در برابر دیدگان بود و اکنون با تمام این سرمایه‌های هزینه شده و حاشیه‌های به وجود آمده برای ساخت این میدان، بازهم شاهد این هستیم که کار خاصی برای این میدان انجام‌نشده است.

نظر شما