شناسهٔ خبر: 22604219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون هماهنگ کننده امور فرهنگی سپاه بوکان:

۱۲۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در بوکان برگزار می‌شود

R41361/P1377/S6,48/CT11

معاون هماهنگ کننده امور فرهنگی سپاه بوکان گفت: به مناسبت هفته بسیج بیش از ۱۲۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی در شهرستان بوکان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوکان، سرهنگ منوچهر مؤدبی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی سپاه برگزار شد اظهار داشت: هفته بسیج از امروز 29 آبان آغاز شده و تا 5 آذر با شعار بسیج مظهر مردم سالاری دینی ادامه دارد.

سرهنگ مؤدبی بیان کرد: بسیج از صدر اسلام تا کنون با نام و روش‌های مختافی موجود بوده است و همواره بر علیه حکومت ظالمین با رهنمایی از فتوای یک مجتهد قیام کرده‌اند مانند زمان حضرت موسی و یا قبل از انقلاب با فتوای مجتهد شیرازی علیه ظالمین قیام کردند.

وی افزود: بعد از انقلاب و یک ماه بعد از تسخیر لانه جاسوسی امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج را دادند که از همان ابتدا ماهیت دفاعی داشت و در جنگ هم عرگاه بسیج حضور داشته حتی به اذعان دشمنان به نفع نظام بوده و یکی از شاخصه‌های بسیج به روز بودن و پویایی آن است و بسیج گام‌های موثری ئذ زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و نیز در موقعیت‌های بحران در بحث سازندگی انجام داده است که البته یکی از وظایف بسیج امداد رسانی در زمان بحران است.

مؤدبی گفت: بسیج مختص به یک قشر خاص نیست بلکه همه مردم  در آن سهیم هستند و هر کس دلش برای نظام و کشورش بتپد بسیجی است و با وجود بسیج است که داعش نفس‌های آخرش را می‌کشد.

برگزاری یادوآره  شهدا در بوکان

معاون امور فرهنگی سپاه بوکان اظهار داشت: در راستای شعار هفته بسیج امسال بالغ بر 120 برنامه کوچک و بزرگ در شهرستان بوکان برگزار می‌شود که فضاسازی مناسب شهر به مناسبت هفته بسیج، دیدار با علمای شاخص شهرستان، برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی با آسیب‌های اجتماعی و نشست‌‌های روشنگری، ویزیت رایگان توسط بهداری سپاه در مناطق محروم، برگزاری یادوآره شهدای محله آبروی محله، غبارروبی مزار شهدا، افتتاح نمایشگاه اقتصادی مقاومتی در راستای شعار اسمال، حضور سازمان یافته بسیجیان در نماز جمعه، رژه موتور سواران، صعود بسیجیان به ارتفاعات شهرستان و احرای پدافند غیر عامل از اهم برنامه‌های هفته بسیج امسال است.

سرهنگ مؤدبی در این رابطه افزود: برگزاری همایش 5 هزار بسیجی شهرستان بوکان در رووز 5 آذر در سالن ورزشی وحدت این شهر با عنوان شکوه پایداری ، برگزاری مسابقه نقاشی عمومی با موضوع وحدت و استکبار ستیزی که  مسابقه‌آی فرهنگی و اجتماعی است، برگزاری یادوآره شهدا در راستای کنگره 12 هزار شهید استان در روز 9 آذر، افتتاح دو طرح عمرانی که یکی احداث مسجد در روستای ایسکی بغداد با اعتبار 35 میلیون تومان و دیگری مرمت و بازسازی مسجد روستای کلتپه قرمیش با اعتبار 20 میلیون تومان که از اعتبارات قرارگاه حمزه تامین شده‌اند از دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج هستند.

38 دستگاه کامیون و تویوتا به زلزله زدگان کرمانشاه توسط سپاه کمک شده است

سرهنگ مؤدبی در رابطه با جمع‌آوری کمک‌های سپاه شهرستان بوکان به زلزله زده‌گان کرمانشاه تصریح کرد: تا به امروز 30 دستگاه تویتا و وانت و بالغ بر 8 کامیون کمک‌های مردمی سازماندهی شده و به صورت غیر نقدی با ارزش ریالی 500 میلیون تومان جمع آوری شده و پیش بینی می‌شود 30 میلیون تومان هم به صورت نقدی جمع‌آوری شود و به مناطق زلزله زده بفرستیم.

وی بیان کرد: 25 روستا را برای کمک رسانی به سپاه استان آذربایجان غربی واگذار کرده‌اند که در آنجا در حال خدمت هستند اما ما فعلا نیروی جهادی اعزام نکرده‌ایم و هر زمانی که سپاه استان تشخیص بدهد و اعلام کند ما هم در زمینه سازندگی آماده خدمت‌رسانی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما