شناسهٔ خبر: 22603786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سپاه خراسان شمالی بازسازی روستای زلزله زده شیخ صله کرمانشاه را عهده دار شد

صاحب‌خبر -

سردار سید حسن مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار کرد: این روستا با جمعیت 900 خانوار بزرگ ترن روستا در این منطقه است که در منطقه کوهستانی و سخت گذر واقع است و از هم اکنون شاهد بارش برف در این روستا هستیم.
وی اظهار کرد: در این روستا بیش از 100واحد مسکونی از ناحیه زلزله 100درصد تخریب شده اند و به سایر واحد ها نیز خسارت عمده وارد شده است.
وی با بیان اینکه مسیر این روستا بسیار طولانی و سخت گذر است افزود: علاوه بر این روستای شیخ صله محرومیت زیادی در حوزه های مختلف دارد.
سردار مرتضوی گفت: هم اکنون برای اعزام به این منطقه امکانات و تجهیزات مورد نیاز را جمع آوری خواهیم کرد تا در روستا حضور یابیم و برنامه ریزی سه ماهه نیز برای بازسازی داریم.
مرتضوی ضمن گرامی داشت هفته بسیج گفت: یکهزار برنامه با 70 عنوان در طول هفته بسیج در سطح این استان برگزار می شود.
وی از افتتاح هفت نمایشگاه اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: همچنین 15 پروژه اقتصاد مقاومتی نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار داشت: 150 پروژه در راستای محرومیت زدایی نیز در این استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که برای اجراحی این تعداد 14 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
فرمانده سپاه استان اظهار کرد: بیشتر این طرح ها در دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان که در زلزله اردیبهشت ماه امسال خسارت دیدند اجرا شده است.
مرتضوی گفت: ساخت 19 واحد خانه مسکونی برای محرومان، ساخت و تکمیل 18 باب مسجد، آبرسانی کشاورزی و لای روبی قنوات 6 مورد ساخت حمام و سرویس بهداشتی و ... از جمله پروژه ها است.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر کمک به طرح های اقتصاد مقاومتی و پروژه های نیمه کاره در استان تاکید کرد و افزود: در این راستا 190 میلیارد ریال اعتبار در طرح هادی مختلف هزینه شده است.
خراسان شمالی با 864 هزار نفر جمعیت 350 هزار بسیجی مرد و زن دارد که در پنج گروه فعالیت دارند.
3007/ 6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما