شناسهٔ خبر: 22603598 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش مضاعف در امدادرسانی برای برآوردن انتظارات رهبر انقلاب

رئیس دفتر رئیس جمهور: برای برآوردن انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری در امدادرسانی به زلزله زدگان حتما تلاش مان را در دولت مضاعف می کنیم.

صاحب‌خبر -

واعظی: برای برآوردن انتظارات رهبر معظم انقلاب تلاش در امدادرسانی به زلزله زدگان را مضاعف می کنیمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمود واعظی در حاشیه مراسم ترحیم پدر سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اظهار قانع نشدن رهبر معظم انقلاب از امدادرسانی به زلزله زدگان گفت: از همان روز پس از وقوع زلزله در کرمانشاه شخص رئیس جمهور و دولت همه توانشان را در امدادرسانی به زلزله زدگان و خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند صرف و تلاش کردند با این حال با توجه به مطلبی که مقام معظم رهبری فرمودند حتما تلاشمان را مضاعف خواهیم کرد.
وی افزود: هم در تهران و هم در استان های مختلف تلاش خواهیم کرد که هم رضایت زلزله زدگان و هم رضایت مقام معظم رهبری تامین شود تا به وظیفه ملی و دینی خود عمل کنیم.
واعظی همچنین درباره اهمیت آزادی بوکمال به عنوان آخرین پایگاه داعش در سوریه، این اقدام را کار بسیار بزرگی دانست و گفت: این درحالی است که داعش از حمایت کشورهای مختلف به ویژه عربستان و برخی کشورهای عربی برخوردار بود و بنا داشتند در این منطقه اسرائیل دومی تاسیس کنند و هدف اصلی آنان، ایران و شیعیان بود به همین علت کار بسیار بزرگی انجام شد.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: به ویژه مدافعان حرم و عزیزان ما در سپاه پاسداران کار عظیمی کردند، اقدامی که نه فقط حریم و امنیت ایران را حفظ کردند بلکه سبب تامین امنیت منطقه شد که کار بسیار بزرگی تلقی می شود و اینکه سردار سلیمانی قول داده بود تا سه ماه دیگر ریشه داعش در منطقه کنده می شود اکنون می بینیم که آخرین لکه های این گروه تروریستی نیز پاک شده که این نشان دهنده قوت و عزت نظام، رهبر معظم انقلاب و سپاه پاسداران است و دولت نیز در پی این است که بتواند به کشورهای اسلامی که از ما کمک می خواهند کمک بدهد.
وی همچنین درباره تغییر معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: با توجه به شرایطی که در منطقه و ایران با آن مواجهیم باید بخش سیاسی دفتر را تقویت می کردیم؛ بر این اساس آقای ابوطالبی به عنوان مشاور ایفای نقش می کند و از آقای روانچی که سابقه بسیار طولانی در وزارت خارجه دارد و معاون آقای ظریف بوده است خواستیم که به ما کمک کند و این دو با یکدیگر می توانند سبب هم افزایی شوند.
واعظی همچنین درباره اظهارات اخیر وحید حقانی درباره معاون اول رئیس جمهور گفت: خود وی اعلام کرد که در محفلی خودمانی در جمع دوستانش صحبت می کرده و فکر نمی کرده است سخنانش ضبط و پخش شود. شما خبرنگاران هم در عموم و خلوت دو گونه سخن می گویید و به هر حال در خلوت خود خودمانی تر حرف می زنید.
وی تصریح کرد: آقای حقانی این ادب را داشت که وقتی دید فایل ویدیویی سخنانش پخش شده است اعلام کرد که این بحثی خصوصی بوده و به هیچ عنوان قصد توهین به هیچ فردی را نداشته است؛ باید در کشور اینطور باشد که افراد به یکدیگر احترام بگذارند.
واعظی تاکید کرد: من این موضوع را تمام شده می دانم و نباید آن را پیگیری کنیم.
وی در پاسخ به پرسش تکمیلی خبرنگاری که پرسید به نظر می آید آقای حقانی می دانسته که سخنانش ضبط می شده است، اظهار داشت: من سخن خود آقای حقانی را قبول دارم نه برداشت شما را.
رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین درخصوص خواست برخی کشورهای اروپایی برای مذاکره موشکی با کشورمان تاکید کرد: بارها اعلام کرده ایم که درخصوص توان دفاعی کشورمان با هیچ کشوری مذاکره نمی کنیم این موضوعات کاملا مربوط به حوزه داخلی ماست.
واعظی گفت: در مذاکره با مقامات کشورهای مختلف دو طرف از یکدیگر سوال می کنند و به یکدیگر پاسخ می دهند اما این به معنی آن نیست که سخنان یکدیگر را لزوما قبول می کنند البته این موضوع جدید نیست و فقط به ایران و اروپا نیز مربوط نمی شود بلکه در دیدارهای مختلف دو طرف دیدگاه هایشان را مطرح می کنند و به پرسش های دیگر پاسخ می دهند.
وی بار دیگر تاکید کرد: آنچه علنی و در بالاترین سطح اعلام کرده ایم توان دفاعی کشورمان قابل مذاکره با هیچ کشوری نیست و ما بر این موضع محکم ایستاده ایم.

نظر شما