شناسهٔ خبر: 22603592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

برگزاری نشست‌های قرآنی با هدف اسلام‌هراسی زدایی در دانشگاه آمریکایی

اختصاصی ابنا

انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه بینگهمتون آمریکا با هدف مبارزه با اسلام هراسی و معرفی چهره حقیقی اسلام، حلقه های و نشست‌های قرآنی تشکیل داده‌اند که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ در راستای مبارزه با اسلام‌هراسی و نیز معرفی اسلام ناب، انجمن اسلامی دانشگاه بینگهمتون آمریکا سلسله نشست‌های قرآنی در این دانشگاه برگزار می‌کند.

این جلسات و نشست ها که به صورت مستمر بعد از جمعه هر هفته برگزار می‌گردد با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مسلمان و نیز غیرمسلمان این دانشگاه روبرو شده است.

انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه بینگهمتون (MSA) انجمنی بین‌ فرهنگی است که در سال ۱۹۹۲ میلادی با هدف ایجاد تقریب بین دانشجویان مسلمان این دانشگاه ایجاد شد و در طول بیش از ۲۵ سال فعالیت خود، برنامه‌های متنوّعی را در راستای معرفی اسلام ناب به انجام رسانده است.

در دو سال گذشته نیز این انجمن با برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی قرآنی، سعی در ارائه نگاهی عمیق تر نسبت به آموزه‌ها و فرهنگ قرآنی و اسلامی دارد.

در این راستا با دعوت از اساتید بزرگ این دانشگاه و نیز میهمانان خارجی به این سلسله نشست‌ها، از بیانات آنها و دیدگاه آنان بهره مند شده و فرصت طرح مباحث و دیدگاه‌های مختلف را فراهم آمده‌ است.

«دکتر امید قايم مقامی» استاد برجسته این دانشگاه یکی از مدعوّین به این سلسله نشست‌های قرآنی است.

این استاد ایرانی الاصل با تاکید بر مسلمان نبودن خود، حضور خود را در این جلسات بسیار مفید و ارزشمند و عنوان کرده و اظهار داشت: با تدبّر و تدقیق در قرآن کریم بسیاری از کج فهمی‌های حاصل از تبلیغات رسانه‌ای برای من برطرف شد و این حقیقت منکشف گردید که اسلام و مسیحیت از یک روح بهره‌مند هستند. چراکه بسیاری از داستان‌هایی که در قرآن به آنها پرداخته شد، می‌توان اثرات آن را در عهد قدیم و جدید نیز یافت.

«هیرا قیّوم» مدیر انجمن اسلامی دانشگاه بینگهمتون نیز در رابطه با فعالیت های این انجمن اظهار داشت: تاکنون فعالیت های سازنده‌ای در راستای اهداف از پیش تعیین شده صورت پذیرفته است و نتیجه آن، جذب تعداد قابل توجهی از دانشجویان غیر مسلمان به دین مبین اسلام بوده که ما هم‌اکنون نیز با ایشان در ارتباط هستیم و از آنان برای حضور در جلسات خود دعوت می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر سلسله نشست های قرآنی، فعالیت های فصلی دیگر، همچون ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان و نیز برنامه فرهنگی، همچون نمایشگاه های فرهنگی اسلامی برگزار کرده‌ایم.

قیوم در پایان خاطرنشان کرد: در عصر حاضر که فشارهای سیاسی و رسانه‌ای هر روز، بیشتر از دیروز بر اسلام عزیز بار می‌شود، وظیفه ماست تا با روشنگری فضا را دگرگون کرده و چهره‌ی حقیقی اسلام را به دوستان و هم‌نوعانمان نشان دهیم.

گفتنی است دانشجویان مسلمان این دانشگاه، محوطه مخصوصی به عنوان نمازخانه در اختیار دارند که درب آن به صورت دائمی باز است و حضور تمام دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان در آن، بلامانع است.

………..……
پایان پیام/۲۹۷

نظر شما