شناسهٔ خبر: 22603504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

جابری انصاری: ایران شریک پیروزی بر داعش در منطقه است

معاون عربی، آفریقای وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم ختم پدر سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اهمیت آزادی بوکمال سوریه گفت:: بسیار خوشحال هستیم که تلاش‌های فشرده و جانفشانی‌های سال‌های اخیر در برابر تروریسم طی یکی دو ماه اخیر به نتیجه رسیده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / حسین جابری انصاری  افزود: به لطف خدا هم در عراق و هم در سوریه حضور نظامی داعش پایان یافته و جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشتاز مقابله با تروریست ها امروز شریک این پیروزی و همراه ملت منطقه است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: خوشحال هستیم که این روزها با ایام مبارک ماه ربیع مصادف شده است.

جابری انصاری پیرامون اظهارات ضد ایرانی وزرای امور خارجه اتحادیه عرب تصریح کرد: بیانیه ای که صادر شد با اعمال فشار سعودی ها و جوسازی گسترده سیاسی و تبلیغاتی این کشور و خلاف سیاست های بسیاری از کشورهای عربی هم بود.

وی افزود: کشورهای عربی خواهان افزایش همکاری ها با ایران هستند و اگر سعودی ها قصد ادامه دادن سیاست های اسرائیل را دارند، راه برایشان مشخص است.

معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: راه حل مشکلات منطقه مشخص است و ادعای دروغین و تحریف واقعیات و صدور بیانیه های این چنینی نمی تواند کاری برای عربستان انجام دهد.

جابری انصاری پیرامون نشست سوچی روسیه نیز گفت: همانطور که می دانید نشست سه جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه چهارشنبه این هفته به دعوت شخص رئیس جمهور روسیه در شهر سوچی برگزار می شود .

وی افزود: برای اینکه این نشست موفقیت آمیز باشد نشست های کارشناسی بین این سه کشور در‌ تهران برگزار شد و یکشنبه هم در آنتالیای ترکیه نشست وزرای خارجه آن سه کشور را داشتیم.

معاون وزیر امور خارجه گفت: در بیانیه نشست اخیر بر ادامه تلاش های سازنده سه کشور ضامن گفتگوهای آستانه برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید شد.

جابری انصاری اظهار کرد: دستور کار نشست آستانه تکمیل تلاش ها برای پایان دادن به بحران سوریه بود که تاکنون هفت دور مذاکرات را پشت سر گذاشتیم و قرار است در سطح بالا تر هم این نشست ها را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تمامی مسائل در خصوص سوریه بین روسای جمهور سه کشور بررسی خواهد شد و امیدواریم نشست موفقی باشد./ صداو سیما

نظر شما