شناسهٔ خبر: 22603319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

موسس و مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع):

زمین‌لرزه عرصه مچ‌گیری سیاسی و غرض‌ورزی شخصی نشود

ری- مؤسس و مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) در جمع اساتید و طلاب این حوزه علمیه گفت: زمین‌لرزه عرصه مچ‌گیری سیاسی و غرض‌ورزی شخصی نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی، دوشنبه در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه امام حسین(ع) با تبریک آغاز ماه ربیع الاول به مسلمانان جهان، گفت: ماه های محرم وصفر که به تعبیر امام خمینی(ره)، موجب زنده ماندن اسلام هستند، فرصتِ عرض ارادت شیعیان و آزادگان جهان به حضرت سیدالشهدا(ع) است و مردم بزرگوار ایران، امسال نیز مجالس روضه و سوگواری حسینی را باشکوه تر از گذشته برگزار کردند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه، با اشاره به برگزاری راهپیمایی باشکوه و تجمع عظیم اربعین حسینی با حضور ده ها میلیون عاشق دلباخته نهضتِ حضرت اباعبدالله(ع)، افزود: برپایی باشکوه اربعین طی سالیان اخیر نشان دهنده زنده بودن قیام امام حسین(ع) پس از گذشت حدودِ ۱۳ قرن است. موضوعی که نادرستی سخن برخی گروه های ماتریالیستی مانند کمونیست ها و سکولارها مبنی بر «محدود بودن آموزه های دین در زمانی خاص» را بر همگان روشن کرد.

موسس و مسئول حوزه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به مناسبت های مهم ماه ربیع الاول از جمله سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، آغاز امامت حضرت مهدی(عج) و سالروز ولادت پیامبر بزرگوار اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص)، خاطرنشان کرد: مردم با آغاز ماه ربیع الاول با نشاط و شادابی معنوی به جای مانده از ماه های محرم و صفر، در اندیشه اصلاح درون و باطن خویش و همچنین گسترش امر به و معروف و نهی از منکر در جامعه باشند.

حسینی مازندرانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حادثه دلخراش زمین لرزه غرب کشور و جان باختن و آسیب دیدن جمعی از هموطنانمان، اضافه کرد: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، مقام معظم رهبری همچون جدشان، امیرالمومنین(ع) دلسوز مردم هستند آنچنان که در ساعات اولیه بروز زمین لرزه در کرمانشاه، با صدور پیامی اثرگذار، به یاری آسیب دیدگان شتافتند.

تاکید رهبر انقلاب بر تسریع امدادرسانی به آسیب دیدگان غرب کشور

این مفسر قرآن کریم با بیان این که امام علی(ع) برای تعالی معنوی و رفاه مادی مردمِ عصر خویش، تلاش می کردند و دوست داشتند حتی یک گرسنه  در محدوده حکومتشان از جمله کوفه وجود نداشته باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز با تاسی به حضرت امیر(ع)، در ساعات اولیه بروز زمین لرزه کرمانشاه، با صدور پیامی اثرگذار، به یاری آسیب دیدگان شتافتند و چند روز بعد نیز با برگزاری جلسه ای با حضورِ سران قوا و برخی دیگر از مسئولان عالی رتبه کشور، از همگان خواستند تمام تلاش خود را برای کاهش دردها و رنج های مردم آسیب دیده غرب کشور به کار گیرند.

وی با بیان اینکه مردم دلیر و بزرگوار استان کرمانشاه از جمله «سرپل ذهاب» در دوران مختلف به ویژه سال های دفاع مقدس، جانانه از مرز ایران عزیز دفاع کردند، افزود: مسئولان دستگاه های دولتی و مدیران نیروهای نظامی و غیر نظامی باید طبق وظیفه انسانی و شرعی خود و در راستای تحقق پیام حکیمانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری، شبانه روزی در اندیشه خدمت و کمک به به زلزله زدگان غرب کشور باشند. همچنان که گزارش ها نشان می دهند تاکنون مسئولان، بسیجیان، روحانیون، طلاب و سایر گروه های مردم به طور مثال زدنی به آسیب دیدگان زمین لرزه کرمانشاه، کمک کرده اند.

حسینی مازندرانی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به هفته مهم و ارزشمند «بسیج» گفت: بسیج، میراث گرانبهای امام خمینی(ره) است و تشکیل بسیج نشان دهنده عمق تدبیر، بصیرت و آینده نگری رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

بسیج، نیرویی ماندگار برای دفاع از کشور است

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه فعالیت های بسیج در دوران مختلف از جمله مدیریت هشت سال دفاع مقدس، اهمیت فعالیت این نیروی انقلابی و ولایی را بر همگان روشن کرده است، اضافه کرد: امام خمینی(ره) با آینده نگری کم نظیر خود، وضعیت امروز و آینده کشور و حتی منطقه خاورمیانه را درنظر داشتند و با صدور فرمان تشکیل بسیج، نیرویی ماندگار برای دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی کشور، به جای گذاشتند.

موسس و مسئول حوزه علمیه و امام جماعت مسجد امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: تاسیس پایگاه های بسیج در مساجد، نقطه عطفی در فعالیت های این نیروی انقلابی و ولایت مدار شد به طوری که موجب شد، کشور در تحولات مختلف از جمله جنگ تحمیلی «صدام ملعون و نابِخرَد» علیه ملت ایران و همچنین اتفاقات سال های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ با حضور موثر بسیجیان جان بر کف، دسیسه های دشمنان و استکبار جهانی را خنثی کند.

«حشدالشعبی» داعش را زمین گیر کرد

نماینده مراجع معظم تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه، گفت: گروهک های تکفیری-تروریستی مانند داعش با تحرکات و برنامه ریزی های دقیق نیروهای بسیجی «حشدالشعبی» به مرز نابودی رسیده اند و همانطور که سردار قاسم سلیمانی وعده دادند طی چند ماه آینده شاهد نابودی این گروه های کودک کش هستیم.

موسس و مسئول حوزه علمیه امام حسین(ع) با بیان اینکه آیت الله العظمی سیستانی با صدور حکم تاریخی خود مبنی بر شکل گیری نیروهای مردمی «حشدالشعبی» موجب ایجاد اتحاد در میان نیروهای نظامی و غیر نظامی عراق شد، اضافه کرد: شکل گیری حشدالشعبی بار دیگر اهمیت فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر شکل گیری بسیج و اتکای مسئولان و دولتمردان به توان و انگیزه آحاد مردم را اثبات کرد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه در بخش پایانی سخنانش با اشاره به انتقادات نسبت به مسئولانی که افزایش تلفات زمین لرزه غرب کشور را به سستی ساختمان های طرح مسکن مهر، پیوند زده اند، خاطرنشان کرد: نباید بروز پدیده های طبیعی مانند زمین لرزه دستخوش تحولات یا مچ گیری های سیاسی و غرض ورزی های شخصی شود. احتمالا سخن مسئولی که افزایش تلفات زمین لرزه غرب کشور را به سستی ساختمان های طرح مسکن مهر مرتبط دانسته، از روی اشتباه و بررسی های نادرست بوده و ان‌شاءالله از روی غرض ورزی نبوده است، به هر صورت، تمام مسئولان باید در فضایی سازنده و با وحدت رویه برای افزایش امدادرسانی به آسیب دیدگان و همدردی با بازماندگان این زلزله، فعالیت کنند.

حسینی مازندرانی با اشاره به حضورِ امروزِ رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله‌زده‌ استان کرمانشاه و دیدار با مردم داغدار و مصیبت زده‌، گفت: باید از هرگونه سیاسی کاری دوری کرد و پیرو تدابیر حکیمانه ولی فقیه، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، برای رفع مشکلات آسیب دیدگان، برنامه ریزی عالمانه و محققانه و تلاش مضاعف کرد.

نظر شما