شناسهٔ خبر: 22603301 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

­معامله بیش از 80 هزار تن تختال و ورق فولادی در بورس کالا

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز معامله 80 هزار و 610 تن انواع فولاد را تجربه کرد.

صاحب‌خبر -

­معامله بیش از 80 هزار تن تختال و ورق فولادی در بورس کالابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، 23 هزار و 300 تن انواع تختال شرکت فولاد خوزستان و 57 هزار و 310 تن انواع ورق گرم شرکت فولاد مبارکه اصفهان در این تالار داد و ستد شد.
معامله 98 هزار و 871 تن انواع ورق های شرکت فولاد مبارکه نیز در سیستم معاملات مچینگ به ثبت رسید.
علاوه براین 100 تن کک متالورژی و 10 کیلوگرم شمش طلا نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی مورد معامله قرار گرفت.
تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله 12 هزار تن قیر و 100 تن عایق رطوبتی بود.
9 هزار و 800 تن مواد پلیمری، 230 تن اسلاک واکس، 500 تن سلاپس واکس، 400 تن مواد شیمیایی و 11 هزار تن وکیوم باتوم در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی معامله شد.
تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران معامله 3 هزار تن ذرت دانه ای در قالب طرح قیمت تضمینی و 17 هزار و 500 تن گندم خوراکی و دوروم را تجربه کرد.
بازار فرعی بورس کالای ایران نیز شاهد داد و ستد 400 تن روغن از کشور مالزی بود.
مدیر عامل شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان هم از عرضه‌ 60 تن گندم استان زنجان در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران خبر داد.
به گزارش بورس کالای ایران ، محمد ایزدی با اشاره به اینکه تمامی مطالبات کشاورزان برای خرید تضمینی گندم پرداخت شده است، افزود: دولت بابت تأخیر پیش آمده در پرداخت‌ پول گندم‌کاران تسهیلات بدون سود و ضامن به کشاورزان پرداخت کرد.
رئیس خانه اقتصاد ایران هم به عرضه زعفران در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: چند سالی است که زعفران به صورت فله به اسپانیا صادر می شد و این کشور زعفران ایرانی را بسته بندی و به نام زعفران اسپانیا ارزش افزوده بالا کسب می کند.
وی افزود: این در حالی است که در چند سال اخیر برخی از شرکت ها توانسته اند تاحدودی در رفع مشکلات صادرات زعفران قدم بردارند. به طوریکه این شرکت ها زعفران مرغوب ایرانی را با کیفیت و برند مناسب بسته بندی و در بازارهای جهانی عرضه می کنند، اما این اقدام مثبت به دلیل برخی سوء استفاده و شیطنت ها در جریان نوسانات قیمتی با مشکل مواجه می شود.
جمیلی با بیان اینکه نوسان قیمت از سوی عده ای در بازار زعفران به چالشی بزرگ برای تولیدکنندگان زعفران تبدیل شده است، تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که در خرید و فروش زعفران وجود دارد ، هرچقدر بتوانیم خرید و فروش زعفران را به سمت بورس کالا به عنوان بازاری شفاف و قانونمند هدایت کنیم، علاوه بر برطرف شدن مشکلات موجود همچون نوسان کاذب قیمت در فواصل مختلف، استانداردهای لازم برای این محصول رعایت شده و خریدار و فروشنده از خرید این محصول مطمئن می شوند.

نظر شما