شناسهٔ خبر: 22603173 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان حج و زیارت:

آسیب‌شناسی حج گذشته برای ارتقای خدمات در حج ۹۷ در دستور کار است

حمید محمدی در نشست مسئولان کارگروه های آسیب شناسی حج ۹۶ تاکید کرد سازمان حج و زیارت طبق معمول به وظایف خود برای آماده سازی مجموعه به منظور برگزاری هر چه بهتر حج سال آینده عمل می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر حمید محمدی امروز دوشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۶ در نشست مسئولان کارگروه های آسیب شناسی حج ۹۶ تاکید کرد؛ سازمان حج و زیارت طبق معمول به وظایف خود برای آماده سازی مجموعه به منظور برگزاری هر چه بهتر حج سال آینده عمل می‌کند.

در این نشست که مسئولان کارگروه های اطلاع رسانی، اسکان، ثبت نام و اعزام، پزشکی، امداد و نجات، تدارکات، فناوری اطلاعات و نقل ترددی حضور داشتند، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تاثیر آموزش و اطلاع رسانی به حجاج قبل از موسم حج تاکید کرد: برنامه ریزی برای فراخوان و ثبت نام حجاج بموقع انجام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی هر چه بیشتر مسئولان سازمان، کارگزاران و زائران برای ورود در عملیات حج سال آینده افزود: ضرورت دارد زائران با موضوعات مختلف و شرایط کلی سفر حج بویژه ایام تشریق کاملا آشنا شوند که این لزوم توجه به امر آموزش را بیش از پیش ضروری می سازد.

محمدی با اعلام اینکه مقدمات حج ۹۷ بخوبی در حال پیگیری است به موضوع ثبت نام ها اشاره کرد و گفت: امسال به منظور تسهیل در موضوع ثبت نام تلاش شده است بمنظور کاهش ایستایی زائر در مرحله ثبت نام، دریافت فیش کاغذی از دفاتر زیارتی و مراجعه به بانک حذف شود تا زائر و کارگزاران بتوانند به راحتی از طریق سامانه اینترنتی حج اقدام به ثبت نام و از همان سامانه هزینه ها را پرداخت کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت افزود: استفاده از فناوری اطلاعات بر بستر تلفن همراه در بخش های مختلف خدمات حج در دستور کار قرار دارد که یکی از موارد استفاده از آن، توجه به نرم افزارهای موبایل برای ارتباط دقیق تر با زائر و اطلاع رسانی و دریافت اطلاعات بموقع و در لحظه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان کارگروه های حج امسال، با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از فرصت ها و سرمایه ها و جلوگیری از اسراف از آنان خواست، کنترل توزیع و مصرف در حوزه تغذیه و تدارکات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی همچنین از مسئولان ارزشیابی منابع انسانی و فرآیندها خواست به موضوع کنترل و نظارت بر مصرف توجه و بر روند آن اشراف کامل داشته باشند.

محمدی در ادامه به موضوع ورود کارگزاران به چرخه خدمت گزاری در عرصه حج اشاره کرد و با اعلام علاقه‌مندی بسیار زیاد مردم برای حضور در عرصه خدمت گزاری حج و زیارت تاکید کرد: با توجه به بارنگری اساسی و تحولی که در فرآیند و چرخه ورود کارگزاران به این حوزه ایجاد شده است، از طریق فراخوان هایی که اعلام خواهد شد، افراد واجد شرایط فرصت بیشتری برای حضور در این عرصه خواهند داشت.

در این نشست مسئولان کارگروه های آسیب شناسی حج ۹۶ و برنامه ریزی حج ۹۷ از حوزه فعالیت های خود گزارش هایی را ارائه کردند.

نظر شما