شناسهٔ خبر: 22602925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران اصفهان:

دود بی‌تعهدی دولت نسبت به تأمین اجتماعی در چشم کارگران رفته است

R41346/P1377/S6,51/CT11

مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران اصفهان با بیان اینکه تاکنون برخی تعهدات را دولت انجام نداده است، گفت: دود بی تعهدی دولت نسبت به تأمین اجتماعی در چشم کارگران رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علی یزدانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری مسئولان تشکلات کارگری اصفهان با اصحاب رسانه اظهار داشت: بحثی به نام سه جانبه گرایی داریم که دولت این بحث را پذیرفته ولی در عمل این سه جانبه گرایی دو جانبه گرایی (کارفرما و دولت) شده است، از این رو حق بیمه تامین اجتماعی 30 درصد، کارفرما 20 درصد، دولت 3 درصد و مابقی آن را کارگر پرداخت می‌‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون یک سری تعهدات را دولت انجام نداده است، افزود: دود عدم تعهد دولت نسبت به تأمین اجتماعی در چشم کارگران رفته است.

مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران اصفهان تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی غیر دولتی است ولی دولت‌ها همیشه بر این سازمان حاکم بوده و حق جامعه کارگری را در این خصوص ضایع کرده‌اند.

وی بیان کرد: به تازگی وزارت بهداشت و درمان، طرح تحول سلامت را با هدف رفع مشکلات و معضلات از بیمه‌‌ها اجرایی کرد و بودجه این طرح از محدودسازی یارانه‌ها تامین می‌شود، در این راستا باید گفت این طرح در عمل شکست خورده و تنها جیب پزشکان را با 5 برابر درآمد بیشتر انبوه کرده که پرستاران نیز از این موضوع گلایه‌مند هستند.

یزدانی با بیان اینکه بیمه سلامت 15 هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی دریافت کرده است، گفت: این کار ظلم به جامعه کارگری است چرا که این پول از سفره کارگران خارج شده است.

وی ادامه داد: این موضوع که وزارت بهداشت و درمان بخواهد تامین اجتماعی را به حوزه خود منتقل کند خط قرمز جامعه کارگری است و اگر زمانی وزارت بهداشت قصد چنین اقدامی داشته باشد ما اجازه چنین اقدامی را نخواهیم داد.

هرکجا دولت‌ها کم آوردند از صندوق تامین اجتماعی برداشتند

مسئول مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان در ادامه این نشست اظهار داشت: از کارگران چیزی باقی نمانده است و تنها تعدادی از کارگران به عنوان ابزار باقی ماندند، زمانی جامعه کار و کارگری ارزشی داشت اکنون می‌بینیم که در واحدهای صنعتی کارگران اخراج و حق و حقوق آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

مجتبی مولیانی افزود: هرچه دولت‌ها کم آوردند از صندوق تامین اجتماعی برداشت کردند از این رو ما همیشه منتقد دولت‌ها بودیم چرا که در حق جامعه کارگری بسیار جفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در بدترین شرایط هستیم و دولت به فکر ادامه اجرای سیاست‌های خود است، تصریح کرد: باید پرسید وعده‌ دولت‌ها چه شد؟ تنها می‌‌توان گفت دولت‌ها برای روی کار آمدن فقط شعار دادند به این دلیل که 80 درصد از رای دهندگان کشور را جامعه کارگری تشکیل می‌دهند و برای روی کار آمدن دولت‌ها باید نظر جامعه کارگری را جلب کنند از این رو با شعار تنها رای جامعه کارگری را می‌خواستند.

مسئول مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان گفت: متاسفانه باید گفت از ماه‌های آینده تنها از فروش املاک می‌توان حقوق‌های تأمین اجتماعی را پرداخت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما