شناسهٔ خبر: 22602818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار مرکزی:

مطالبات جامعه کارگری در استان مرکزی به طور جدی دنبال شود

اراک- استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر جامعه کارگری ۶۵درصد از کل جمعیت استان مرکزی را به خود اختصاص داده که مطالبات این قشر باید با جدیت از سوی دستگاه‌های مربوطه پیگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده هم اکنون دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دولت و بخش خصوصی، بیش از ۱۵۰هزار میلیارد تومان مطالبه دارند.

استاندار مرکزی افزود: استان مرکزی به دلیل صنعتی بودن آن با قشر عظیمی از جمعیت کارگری روبرو است و میانگین افراد تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی در این استان بالاتر از میانگین کشوری است.

آقازاده بیان کرد: با وجود آن که هم اکنون نهادهای تابعه وزارت کار از جمله تامین اجتماعی حجم عظیمی از مطالبات را از دولت و بخش خصوصی دارند و با مشکلات و دغدغه های بسیار مواجه هستند، اما خوشبختانه در خدمت رسانی این نهادها برای بیمه شدگان و مستمری بگیران خللی وارد نشده است.

وی خاطرنشان ساخت: بر طبق برآوردها، میزان پرداختی ماهانه سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی در کشور، بالاتر از مجموع مبغلی است که هر ماه از سوی دولت به عنوان یارانه به حساب مردم واریز می شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: همچنین با توجه به مشکلاتی که هم اکنون واحدهای صنعتی و تولیدی با آن روبرو هستند و عدم توان اجرای تعهدات آنها به سازمان تامین اجتماعی، مشکلات این سازمان دوچندان شده است، در این شرایط باز هم در اجرای تعهدات تامین اجتماعی و پرداخت ها و مستمری ها با مشکل روبرو نبودیم.

آقازاده اضافه کرد: علاوه بر آن حوزه بهداشت و درمان نیز در استان مرکزی با مطالبات گسترده ای از بیمه ها روبرو است و هم اکنون ۱۳۰میلیارد تومان مطالبات معوق دارد که قطعا پرداخت این مطالبات در حوزه بهداشت و درمان، رفع بسیاری از مشکلات را رقم خواهد زد، از سوی دیگر دستگاه های اجرایی استان باید ایجاد اشتغال را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

نظر شما